[Pardus-kullanicilari] IBM Thinkcentre

Hasan Dudu dudu at metu.edu.tr
29 Eyl 2006 Cum 12:56:31 EEST

merhaba,
IBM thinkcentre A50 - 8084 bilgisayara pardus 1.1'in cebit versiyonunu
kurdum. Bu makinede daha evvel kullandigim inux distrolarinda da
yaşadığım sistemin kilitlenme sorunu pardus'da da yasadim. Diger
distrolarda grup.conf dosyasinin kernel ile ilgili satirina nolapic,
noapm veya noapic gibi parametreler girerek bu sorunu çözebiliyordum.
Ancak pardus'da sanirim MUDUR'den dolayi bu bir ise yaramadi.
IBM destek sayfasina gore bu sorun Intel'den kaynaklanan bir sorun ve
IBM bunun icin bir BIOS güncellemesi yayinladi. Ne var ki bu güncelleme
benim bilgisayar'da hiç bir işe yaramadı.
Ubuntu forumlarinda bu konu bayağı tartışılmış. Ancak nedeni tam olarak
anlaşılamamış. Tek bilinen yukarida bahsettigim opsiyonlar girildigi
zaman bilgisayarin stable bir şekilde çalıştığı.
Bu sorun rastsal olarak ortaya çıkıyor ve ortaya çıkması bilgisayarin
acilmasindan 20dk. sonra da olabiliyor 20 saat sonrada. Bu hata manuel
olarak tekrarlanamadığı için sebebi de bilinemiyor.
Bu tip bir sorunla karsilasan, cozumunu bilen vs... var midir acaba?