[Pardus-kullanicilari] Toshiba, Satellite L10 laptop'larda, Linux çekirdekli sistemlerde görülen pil sorununu çözdü.

leopartux leopartux at yahoo.com.tr
29 Eyl 2006 Cum 05:18:36 EEST

29 Eylül 2006 Cuma 00:03 tarihinde, Furkan Duman şunları yazmıştı:
| Toshiba Satellite L10 notebooklarda, 2.80 sürümlü son BIOS
| güncellemesi ile Linux çekirdekli sistemlerdeki pil durumunun
| görüntülenememesi sorunu çözülmüştür.
|
| http://tinyurl.com/69fhm
|
| adresindeki formu sisteminize göre doldurup, 2.80 sürümlü BIOS
| güncellemesini indirip uygulamanız gerekmektedir.
|
| Windows ve DOS olmak üzere 2 ayrı sürümü olan bu güncelleme
| dosyasının, DOS sürümü ISO dosyasını bir CD ye yazıp, bu CD ile boot
| ettiğinizde bios güncellemeniz otomatik olarak yapılacaktır.
|
| Daha sonra Pardus'unuzda /etc/modules.autoload.d/kernel-2.6 dosyasına

> [...]

Mesajda belirtilen şekilde linki verilen siteden 2.80 bios güncellemesini
windows üzerinden yaptım. Sitedeki dört adet seçenekten kendi bilgisayarınıza
uygun olanları sırasıyla seçip gerekli olan zip dosyasına ulaşıyoruz. Toshiba
Satellite L10 modeli için windows üzerinden bios güncelemesi yapmak için
http://support.toshiba-tro.de/tools/bios/satellite/l10/win/bios-280win.zip
adresinden zip dosyasını indirebilirsiniz.
cdrom dan yükleme yapmak için
http://support.toshiba-tro.de/tools/bios/satellite/l10/trad/bios-280trad.zip
dosyasınını indirmeniz gerekiyor. Tabi bu verilen linkler L10 modelleri için.
Windows açık iken programlarınızı kapatın, dosyalarınızı kaydedin. (İşlem
sonucunda bilgisayar yeniden başlayacak)  Virüs koruma vb programları iptal
edin. Notebook açık, fişi takılı,kart vs takılı olmamalı.
Zip dosyasını geçici bir dizine açıyoruz. WinPhlash.exe uygulamasını
çalıştırıyoruz. Alttaki kutucuğa yeni sürüm   EW3I3A26.WPH  yazıyoruz.
tıklıyoruz. Bilgisayar kapanıp yeni biosla tekrar açılıyor. Yine windows ta
açıyoruz. Zip dosyasını açtığımız dizindeki PHLASH.LOG dosyasında kurulum
aşamaları ile ilgili bilgileri bulabilirsiniz.
Nihayet Pardusumuzu açıp önceki mesaja belirtilen ayarları yapıyoruz.
Ben bu adımdan sonra pisiyi güncelledim. Pisi'ye hangi paketleri yerleştirmek
istediğimizi soran bir arayüz yerleştirilmiş. (Çok da iyi olmuş)

Pil göstergesinin çalışması için hengi paketlerin yüklü olması gerek
bilmiyorum ama artık bilgisayarımın pil durumunu takip edebiliyorum
Emeği geçen herkese teşekkür ediyorum

Yahoo! kullanıyor musunuz?
İstenmeyen postadan bıktınız mı?  Yahoo! Posta'da piyasanın en iyi istenmeyen posta korunması var
http://tr.mail.yahoo.com