[Pardus-kullanicilari] Çomar dosyasının adını değiştirmek??

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
25 Eyl 2006 Pzt 22:14:55 EEST

2006/9/25, basar binici <spenx01 at yahoo.com>:

> Selam;
>
> Güncelleştirmede sorun yaşıyorum. var/lib/pisi/package altındaki
> çomar ın adını değiştirmeye kalktığımda yapamıyorum( yetkiniz yok ya
> da erişilemedi diyor. Root şifresi ile mi girmem gerekir? Root
> şifresi ile nasıl oturum açılır? Nasıl değiştirebilirim ismini?
>
>                                                Teşekkürler..
>
>                                               Başar Binici

bu sorunu pardus>programlar>sistem>konsole programından

sudo pisi rebuild-db

komutunu vererek pisinin veri tabanını yeniden yapılandırarak
çözebilirsiniz.
çomar böylece düzelir. burada soracağı şifre kullanıcı şifresidir!

dosya sisteminde herhangi bir değişiklik yapmak istediğinizde root olarak
oturum
açmaya gerek yok. bunu root haklarıyla konqueror çalıştırarak
yapabilirsiniz.
bunun için:

pardus>programlar>sistem>daha fazla uygulama>dosya yöneticisi(yetkili
kullanıcı)

ile yapabilirsiniz. burada ise root şifrenizi soracak!

gelen pencereden "yukarı ok" düğmesini kullanarak  kök dizinine oradan da
istediğiniz dizine girebilirsiniz.

kolay gelsin...