[Pardus-kullanicilari] pardus paketler - saklama

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
24 Eyl 2006 Paz 11:07:05 EEST

2006/9/24, Ziya Åžen <metasplus at yahoo.com>:

> Merhabalar,

Merhaba.

Pardus ve linux kullanmaya yeni başladım.
> Program Ekle Güncelle veya Kaldır menüsü altında pisi paketlerini
> yükleyebiliyoruz.
> İnternet üzerinden yüklenecek paket ve bağımlı olduğu diğer paketler
> indirilip kuruluyor.
> Bunlar bilgisayarda nerde tutuluyor.  Ä°nternetten indirdiÄŸim paketi
> saklamak istiyorum.

Yaptığınız güncellemelerin dosyaları /var/cache/pisi/packages dizininde
saklanır. Bir güncelleme yaptıktan sonra, bu dizindeki dosyaları
'güncellemeler' arşivinize kopyalabilirsiniz.

Az önce wine yazılımını indirecektim.  53 mb boyutunda her kurulum için
> [...]
> istiyorum.
> Google üzerinden arama yaptım
> http://paketler.pardus.org.tr/devel/source-wine.html
> bu adreste wine için paket buldum. (doğru yer burasımı bilmiyorum)
> indirilecek paket dosyası göremedim.  Paket dosyası içeriğine bak gibi bir
> link var. Sormak istediÄŸim ÅŸu
> wine.pisi gibi bir paket varmı ? Ben bunu indirip kendim kurabiliyormuyum.
> Yoksa paket bağımlılık kontrolü vs. . İşlemler ve bağımlı olan paketlerinde
> indirilmesi için internet üzerinen kurulum yapma zorunluluğu mu var ?

Hayır, İnternet üzerinden kurulum yapma zorunluluğu yok. .pisi uzantılı bir
dosyayı, .pisi uzantılı bir dosyanın kaynak halini (.pisi uzantılı bir
dosyayı .zip uzantılı bir dosya olarak düşünün; içinde setup.bas gibi bir
dosya olduğunu varsayalım; .pisi uzantılı bir dosyayı kurmak istediğinizde
önce o setup.bas dosyası derlenecektir vb.), .tar.gz uzantılı bir dosyayı,
ve .run uzantılı bir dosyayı bilgisayarınıza kaydederek sisteminize dahil
edebilir, kurabilirsiniz.

Benim için linux işletim sistemlerinin 3 zorluğu vardı.
> 1- Kurulum
> 2- Driver bulma ve yükleme
> 3- Program kurma ve kullandığım programların linuxta çalışması yada
> eÅŸdeÄŸerlerinin temini.

Bu üç maddede size aynen katıldığımı belirtmek zorundayım. Ancak yavaş yavaş
birşeyler öğrenmeye başladım ve artık Windows'u sadece çok zorunlu kalırsam,
o da istemeye istemeye kullanıyorum. Birşeyler kurmayı öğrenmeye başladım...
Donanım sürücüleri konusuna gelince, yakın zamana kadar ADSL USB modemleri
Linux'lara tanıtamıyordunuz. Sonra Linux dağıtımlarına ömürlerini adayan
adamların bunu da çözdüğünü gördüm. Windows programlarının hepsinin eşdeğeri
bir program olduğunu, çok istenirse o eşdeğer program yerine Windows işletim
sistemi altında çalışan o yazılımın kendisini bile çalıştırmanın mümkün
olduğunu (bir arkadaşımın bir Linux dağıtımı altında Microsoft Office
programlarını kullandığını, Linux kullanırken Excel'de birşeyler
yapabildiğini) gördüm. İçimden "Microsoft bitmiştir arkadaş." diye
geçirdiğimi itiraf etmeliyim.

Pardus için kurulum kolaydı. Tüm driver'ları tanıdı.
> Geriye program kurma olayı kaldı. Program kurmak pisi  ile kolaylıkla
> hallediliyor.  Pisi paketi olmayan uygulamalar için kaynaktan derleme vs..
> terimler bunun içinde ayrıca bir araştırma yapmam gerekecek.

Bunun için uzun bir araştırma yapmanıza gerek yok, .pisi paketi dışında
.tar.gz paketi veya .run veya .rpm paketleri var ve bunların üçünün de nasıl
kurulduğu forumda anlatılmış (hattâ ikisini ben anlattım :) )

cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

Umarım bir zamanlar benim kafamda da olan soru işaretlerine küçük de olsa
olası çözüm önerileri getirebilmişimdir.

Saygılar,
Necmettin Begiter