[Pardus-kullanicilari] pardus paketler - saklama

Ziya Þen metasplus at yahoo.com
24 Eyl 2006 Paz 03:54:23 EEST

Merhabalar,
Pardus ve linux kullanmaya yeni başladım.
Program Ekle Güncelle veya Kaldır menüsü altında pisi paketlerini yükleyebiliyoruz.
İnternet üzerinden yüklenecek paket ve bağımlı olduğu diğer paketler indirilip kuruluyor.
Bunlar bilgisayarda nerde tutuluyor.  Ä°nternetten indirdiÄŸim paketi saklamak istiyorum.
Az önce wine yazılımını indirecektim.  53 mb boyutunda her kurulum için interneti kullanmak istemiyorum. Bir kere indirdiğim paketi yedeklemek istiyorum.
Google üzerinden arama yaptım http://paketler.pardus.org.tr/devel/source-wine.html
bu adreste wine için paket buldum. (doğru yer burasımı bilmiyorum)  indirilecek paket dosyası göremedim.  Paket dosyası içeriğine bak gibi bir link var. Sormak istediğim şu
wine.pisi gibi bir paket varmı ? Ben bunu indirip kendim kurabiliyormuyum. Yoksa paket bağımlılık kontrolü vs. . İşlemler ve bağımlı olan paketlerinde indirilmesi için internet üzerinen kurulum yapma zorunluluğu mu var ?

Benim için linux işletim sistemlerinin 3 zorluğu vardı.
1- Kurulum
2- Driver bulma ve yükleme
3- Program kurma ve kullandığım programların linuxta çalışması yada eşdeğerlerinin temini.

Pardus için kurulum kolaydı. Tüm driver'ları tanıdı.
Geriye program kurma olayı kaldı. Program kurmak pisi  ile kolaylıkla hallediliyor.  Pisi paketi olmayan uygulamalar için kaynaktan derleme vs.. terimler bunun içinde ayrıca bir araştırma yapmam gerekecek.

cevaplarınız için şimdiden teşekkürler

Yahoo! kullaniyor musunuz?
Istenmeyen postadan biktiniz mi? Istenmeyen postadan en iyi korunma Yahoo! Posta’da
http://tr.mail.yahoo.com