[Pardus-kullanicilari] 280 GB Data'm uçtu :(

Necmettin Begiter necmettin.begiter at gmail.com
20 Eyl 2006 Çar 06:30:53 EEST

16 Eylül 2006 Cumartesi 14.11 tarihinde, Talat Taşkın şunları yazmıştı:
> getirdim. MS Windows açıldı ve... 300 GB'lık harddiskte 13 GB'lık bir
> partition oluşturulmuş ve format atmadan içine giremeyeceğimi söyleyen bir
> hata verdi makina. şimdi de dosya kurtarma programlarıyla en azından
> datalarımın bir kısmını kurtarmak için çırpınıyorum ama en basit bir excel
BIOS'daki disk ayarlarını kontrol ettiniz mi?

Örnek senaryo:
Pardus kurmadan önceki BIOS ayarları:
1. disk (80gb NTFS) otomatik
2. disk (300gb NTFS) otomatik
Pardus kurmak için IDE diski taktıktan sonra:
1. diskin sektör, kafa vs. ayarları önce otomatik olarak bulunur fakat ayar otomatik olarak kalmaz, manuel olur.
Sonra diğer diski/diskleri takınca:
1. diskin ayarları manuel olduğu için değiştirilmez.

Önerim şu:
80gb+300gb konfigürasyonunuzla bilgisayarı açarken BIOS'a geçip disk tanıma işlemi yaptırın.

Ya da eğer bu yöntem işe yaramazsa BIOS'daki disk ayarlarınızı emektup listesine bir geçer misiniz?

Geçmiş olsun ve kolay gelsin,
Necmettin.