[Pardus-kullanicilari] tümleşik web cam sorunu

Emin Şenay esenay at boun.edu.tr
16 Eyl 2006 Cmt 01:32:22 EEST

Merhabalar,

Benim de başıma zamanında Linux ve Asus uyumluluğuyla ilgili hoş olmayan
şeyler gelmişti. Bilgisayarı değiştirmiştim, bir de bunu deneyeyim
diyerek Gigabyte yerine Asus anakart almıştım. Yeni bilgisayara Fedora
Core 2 kurmaya çalışıyordum (hey gidi günler hey, baya çok olmuş) ama
bilgisayar yüklemeden önce durup dururken devamlı yeniden başlatıyordu
kendini. Bir süre internette araştırma yaptıktan sonra öğrendim ki bu
anakartın Fedora Core 2 ile ilgili bir problemi varmış. (Sorun ve çözümü
şu adreste: http://www.fedorafaq.org/fc2/). Neyse, çözümü uyguladıktan
sonra Fedora'yı kurabildim, bu sefer de tümleşik Marvell/Yukon ethernet
kartını tanıma problemi çıktı. O günlerde daha bu konuda çok daha
tecrübesiz olduğum için hiç uğraşmayıp yeni bir ethernet kartı satın
almıştım (İyi ki almışım, Pardus Kurulan 1.0 da da aynı ethernet kartını
tanıtmak için uğraşmama gerek kalmadı.) Varmaya çalıştığım yer şu: Asus,
malesef ürünlerinin Linux'ta çalışması konusunda biraz umursamazca
davranıyor. Bu demek değildir ki her Asus problem çıkaracak. Mesela, en
son değiştirmek zorunda kaldığım ekran kartının yerine Asus ekran kartı
aldım ve hiçbir problem yaşamadım. Ama yine de donanım alırken parçayı
almadan önce internetten linuxa uyum konusunda bir araştırma yapmakta
fayda var, özellikle işin içine Asus giriyorsa. Son olarak, Asus ile
Gigabyte yakın bir zamanda birleştiği için bu sorunları yaşama riski
bundan sonra daha da düşecektir inancındayım.

Başınızı ağrıttıysam kusura bakmayın.

Emin Şenay

Selim Tavşan yazmış: