[Pardus-kullanicilari] Pardus ile Windows 2003 PDC üyeliği

Yılmaz Bilgili ybilgili at yahoo.com
15 Eyl 2006 Cum 15:19:48 EEST

On Fri, 15 Sep 2006 14:40:58 +0300
"Bulent TUNCBILEK" <edinak2000 at gmail.com> wrote:

> İyi günler

Merhaba,
Cevapları aralarda vermeye çalışayım...

> [...]
> foresta bağlılar.
>    Domain ve foresta bulunan bilgisayar ve sunuculara Pardusten
> ulaşabiliyorum sadece çalıştır kısmından sunucu ve paşlaşımı girmem yeterli
> oluyor fakat intranet dahilinde calışan sunuculara firefox yada qongueror
> sunucu ismini yazdığımda ulaşamıyorum IP adresinden ise ulaşabiliyorum aynı
> şekilde consoldan ping yanlızca IP adresine atıyor isim olarak ulaşamıyorum,
> Krdc kullanırken sonuc değişmiyor. Bu arada  diğer bilgisayarlar beni ağda
> görmiyorlar bile IP adresime ping atıldığında cevap geliyor.

Ip adresi yerine isim ile ulaşabilmek için yerel ağınıza hizmet veren dns adreslerini kullanmanız gerek. Herhangi bir windows XP makina dhcp den ip alıyorsa oradan otomatik verilen dns sunucusunun adresini öğrenip bunu Pardus'a da girerseniz isim çözümleme sorununuz kalmaz.

>   Sonuc olarak Wındows 2003 PDC sunucusuna üye olmam gerekiyor fakat biraz
> karmaşık geldi bana samba ayarları+kerberos ayarları bizim bilgimizi ve
> tecubemizi aşar :(
>   Bir üstadım yardımcı olursa, bu garip Pardus aşığını sevindirmiş olur.

Domaine üye olmadan da erişebilirsiniz. Paylaşıma erişmek istediğinizde size kullanıcı adı ve şifre soracaktır. Domaindeki kullanıcı adı ve şifrenizi yazarsanız olacaktır.

Fakat, domaindeki kullanıcıların da domain yetkileri ile sizin paylaşımınıza erişmesini isterseniz o zaman işler biraz zorlaşır. Bir miktar samba belgesi okumak gerekecek. Sonuç olarak sambayı domain üyesi yapabilirsiniz ama biraz zor olabilir.

> Saygılarımla.

Selamlar, kolay gelsin.