[Pardus-kullanicilari] latex hakkında

erkin tek gemeyilim at gmail.com
15 Eyl 2006 Cum 13:03:02 EEST

Bence lateX'e hiç bulaşmayın, türkçede sorun çıkarabiliyor. Bir değişiklik
yaptığınızda görmek için derlemek gerekiyor.  Resimleri bir sayfada
toplamaya çalışıyor, biçimler üzerinde gücünüz fazla değil.

Yıllarca lateX kullanıldı, çünkü teX için sadece komutlar gerekiyor. Sonra
derliyorsunuz ve görüyorsunuz. Fakat şimdi ki kelime işlemciler, derleme
işlemini anında yapılıp görülüyor ve sayfa - biçem üzerinde daha
serbestsiniz.

Başka lateX arayan olursa görsün de korksun diye yazdım, bunları da, siz
kullanıyorsunuz zaten, \frac{\*partial*^2U}{\*partial* x^2}
komutları zaten takır tukur yazıyorsunuzdur.

Ben projem için Kile kullanmıştım, sol tarafında düğme gurupları içinde
aradığınız sembolü görebiliyorsunuz, sanırım frac fln için yol göstericiler
çıkıyordu. derlemek ve görmek için düğmeleri anında kpdf'de gösteriyordu.

Kurmak için ankaradaysanız ve notunuz bolsa,  yardım edebilirim :)