[Pardus-kullanicilari] ram kullanımı

cihan kaya kayacin at gmail.com
9 Eyl 2006 Cmt 17:44:48 EEST

pardus monitor 0.2 yi çalıştırdım ve burda kullanılan ram 149 mb olarak
görnüyor. aynı anda sistem menüsünde ise boş bellek 11.04 mb (+247.39 mb
önbellek) diyor. toplama yaparsak yaklaşık 407 mb gibi bir değer. oysa
toplam ram 448 mb. sorularıma gelince
1) toplam ram 448 mb olması gerekren bu 41 mb fark neden oluşmakta?  bu
değerin anlık olduğunu biliyorum fakat gerçek değer ile toplam değer
arasında sürekli bir fark bulunmakta.
2) bu önbellek tam olarak nedir, ne işe yarar ?
3) ayrıca sistemi kurarken swap alanı oluşturmadığım halde kök dizinde 600
mb swap dosyası buldum. eğer biz oluşturmazsak sistem bu alanı kendi mi
oluşturuyor?