[Pardus-kullanicilari] pardus 1.0.iso

HAKAN ARIN hakanarin at gmail.com
9 Eyl 2006 Cmt 01:41:24 EEST

Arkadaşlar nasıl yapılacağını yazmış ama ben soru soruş tarzından anladığım
kadarı ile bilgilendirme mahiyetinde ufak bir hatırlatma yapma ihtiyacı
duydum.

Öncelikle bilgisayar dosyalarında dosya isimlerinden sonra nokta ve ondan
sonrada dosya uzantısı gelir. Bu dosya uzantısı genelde o dosyanın hangi tip
dosya olduğunu belirtir. Mesela ( deneme.mp3 ) isimli bir dosyayı
uzantısından dolayı müzik dosyası olduğunu anlarız veya ( deneme.jpg )
isimli bir dosyanın resim dosyası olduğunu anlarız. Burada dikkat edilmesi
gereken şey tamamen dosya uzantısıdır.

Bir başka önemli nokta ise işletim sistemlerinde her uzantı ile
ilişiklendirilmiş bir program bulunmaktadır. Mesela en son olarak
yüklediğiniz bir müzik yürütücü program eğer ayarlarında seçmiş iseniz mp3
isimli dosyaların üzerine çift tıkladığınızda yürütme işlemini üzerine alır
ve genellikle dosyayı gördüğünüzde bu programın kendi belirlediği
mp3 simgesini görmüş olursunuz.

Sonuç olarak sizinde bilgisayarınızda winrar kurulu olduğu için ve winrar
programının ayarlarında ( iso ) uzantılı dosyalarıda gösterme
seçeneği seçili olduğu için iso dosyalarını winrar simgesi ile
görmektesiniz. Aslen ( iso ) dosyalarına CD kalıbı ya da bir başka değişle
CD imajı diyebiliriz. Bu imajı uygun bir CD yakıcı ( Yazıcı ) programı ile
boÅŸ bir CD'ye aktarabilirsiniz.