[Pardus-kullanicilari] Sürücü sorunu

Ekin Meroglu ekin at fisek.com.tr
7 Eyl 2006 Per 03:03:48 EEST

Merhaba;

On Thursday 07 September 2006 00:51, yusuf ziya wrote:
> Genel Ağa birkaç gündür erişemediğim için ancak şimdi yazabildim.
> Pardus ile gelen alsa, ses sorunumu çözmemiş gibi görünüyor.
> Konsola
> # lspci -vv
> komutunu yazdım. Aldığım karşılık
> bash: lspci-vv: command not found

"lspci" ile "-vv" arasinda bir bosluk olmali, sanirim bitisik yazmissiniz.

> # cat /proc/asound/cards
> komutunu yazdım. Aldığım karşılık
> cat: /proc/asound/cards: Böyle bir dosya ya da dizin yok
> oldu. Sürücüleri anakartımın yotundan (cd'sinden) aldım. (ASUS P5PL2).
> Tüm sesleri mixer'den açıp sessiz seçeneğini kaldırdım sorunum çözülmedi.
> Sonuç olarak hala ses kartı sorunum devam ediyor.
> Sürücüleri elimde ama yüklemeyi beceremiyorum.

Alsa belgelerine ** gore 1.0.9b surumunden beri kartiniz calisiyor,
Pardus su anda 1.0.12 kullaniyor. Dolayisiyla ayrica bir driver yuklemenize gerek yok.

Ethernet suruculerinizi kurmak icin cekirdegi tekrar derlediniz yanlis hatirlamiyorsam,
eger oyleyse Pardus'un ikili ALSA suruculeri sizin bu yeni cekirdeginiz ile calismayacaktir
- sanirim sorununuz bu.

Sisteminizde uygun bir alsa surucusu paketi kumak icin

sudo pisi build http://svn.pardus.org.tr/pardus/stable/pardus-1/kernel/drivers/alsa-driver/pspec.xml
sudo pisi it [paket_adi]

komutlarini kullanabilirsiniz.
İkinci adimdaki paket_adi, derleme sonucu hazirlanacak paketin adi, tahminen alsa-driver-1.0.12.pisi olacaktir.

**
alsa-1.0.9b:
Changelog between 1.0.8 and 1.0.9 releases
+ HDA Codec driver
Added the support of AD1986. Using the same patch as AD1985.
Iyi Calismalar;
Ekin Meroğlu
ekin at fisek.com.tr
Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693