[Pardus-kullanicilari] başlangıç sorunu

cihan kaya kayacin at gmail.com
28 Eki 2006 Cmt 21:59:38 EEST

eğer hard diskin ilk kısmına linux, ikinci kısma windows kurarsanız windowsu
çalıştıramazsınız. nedenini tam olarak bilmiyorum.  zamanında şöyle bişey
yapmıştım: türkix ile hard diskin ilk 30 gb lik kısmını ext3, kalan 5 gb yi
fat32 yaptım. windowsu kurmak istediğimde kurulum sırasında hard diskin ilk
kısmının windowsun tanıyamadığı bir bölüm olduğunu, windowsun kendi ön
yükleyicisini kurabilmesi için buranın biçimlendirilmesi gerektiğini
belirten bir uyarı aldım. eğer windows ve linuxu beraber kullanacaksanız ya
windows hard diskin ilk kısmında olacak, ondan sonra linux gelecek,  yada
hard diskte ilk 8 mb bir alanı fat olarak biçimlendirip linuxu bu 8 mb lık
alandan sonra kuracaksınız ve ardından windowsu harddiskin istediğiniz
bölümüne kuracaksınız.