[Pardus-kullanicilari] Postgresql'e bağlantı

Hakan Demirbilek hakandemirbilek at superonline.com
28 Eki 2006 Cmt 18:59:01 EEST

Merhaba;

Php modülünün pisi paketindeki halinde pgsql kütüphaneleri eksik. Bu
yüzden postgresql kullanamazsınız. Ama çözümsüz değilsiniz tabii ki.
Aşağıdaki işlemleri tek tek yaparak ben postgresql desteğine sahip bir
pisi paketi oluşturmayı başardım. Bu işlemleri yapmadan önce postgresql
ın kurulu olduğundan emin olmalısınız.

- Öncelikle çalışmalarınız için bir dizin yaratın: "mkdir $HOME/php" gibi.
- Daha sonra "wget
http://svn.pardus.org.tr/pardus/devel/server/www/component.xml" komutunu
konsoldan çalıştırın.
- "svn co http://svn.pardus.org.tr/pardus/devel/server/www/mod_php"
komutu ile pisi php modülü kaynak kodunu indirin.
- Tercih ettiğiniz bir metin düzenleyici ile actions.py dosyasında
aşağıdaki değişikliği yapın:
    "with = [" ile başlayan satırı bulup, sondaki "]" den önce ",
'pgsql' " yazın.

    Yaptığınız değişiklik sonunda o satır aşağıdaki gibi görünecektir:
    "

    with = ['bz2', 'curl', 'iconv', 'mysql', 'mysqli', 'kerberos', 'sqlite', 'mime-magic',
            'xml-reader', 'xsl', 'curlwrappers', 'gdbm', 'db444', 'inifile', 'ldap',
            'flatfile', 'gd', 'ttf', 'gettext', 'ncurses', 'regex=php', 'zend-vm=GOTO', 'zend-vm=SWITCH', 'pic', 'pcre-regex'*, 'pgsql'*]

    "
    Dosyayı kaydedip çıkın.

- Bu işlemlerden sonra "sudo pisi build pspec.xml" komutu ile yeni pisi
paketinizi oluşturun.
- İşlem sonunda pisi uzantılı bir dosya oluşacaktır. "sudo pisi install
*.pisi" komutu ile yeni php modülünüzü sisteme kurabilirsiniz.

Umarım yardımcı olabilmişimdir.