[Pardus-kullanicilari] --deneyim-- NTFS bölümlemeleri

Onder Oz onderoz at zmail.sk
28 Eki 2006 Cmt 13:19:21 EEST

Gerci sitemde yazmistim, ancak burada da tekrar etmekte fayda var..

Selim Ok'un postasini gorunce aklima geldi. Bildiginiz uzere, Microsoft
Windows XP/2K/2K3 NTFS bicimini destekliyor. Bu versiyonlarla beraber
-hele XP'de tamamen- FAT32 dosya yapisi kaldirilmis durumda.

Elinizde 80G bir harddisk var, o zamanlar Pardus yuklemeyi
dusunmediginiz icin %100 olarak secip o sekilde bicimlendirmistiniz.

Zaman geldi, ya sunu da bir deneyeyim dediniz ve isleme basladiniz.

NTFS'i boldunuz ikiye, 10G yeter dediniz pardus icin, geri kalan 70G de
windows'un olsun dediniz.. degil mi ?

Sakin ha, NTFS bolumlemesini resize etmeye kalkmayin! Elinizde 2'ye
bolunmus ve Pardus'u calisan ama Microsoft Windows kesimi sadece dosya
isimleri gorunen baska hic bir ise yaramayan bir disk elde edersiniz.

Mutlaka yedek alin, mutlaka yedek alin, mutlaka yedek alin.

Su ana kadar 1.1-A2 (uzum) versiyonunu 3 bilgisayara kurdum, hic
birinden sunu da yapamiyorum diye bir yanit gelmedi. Guvenle
kurabileceginizi dusunuyorum.