[Pardus-kullanicilari] Yapı ve Kredi Bankasi Sorunu uzerine yazdigim mektup...

Hasan Ozcelik hasanozcelik35 at gmail.com
28 Eki 2006 Cmt 01:16:06 EEST

Sayın hocam,
Ulusal niteliği ve niyeti olmayan kurum/kuruluşlara şimdiki
düzeylerinden sonra kamu yararına olan şeyleri kabul ettirmek çok
zor.Doğal olarak bankalarımız da,kar-zarar hesabına göre işletim
sistemlerini ve iletişimde kullanacakları internet protokollerini
belirleyeceklerdir.
(Örnek:Ben hp yazıcı-tarayıcı kullanıyorum.Pardus'u ilk kurduğum
dönemde biraz da bilmemenin etkisiyle,üşenmedim telefonla 15 dk.
görüştüm,mail gönderdim,sizin linux desteğiniz varmı,varsa nasıl
diye.Tek kelimeyle ve açık olarak,'HP yazıcıların Linux desteği yok
maalesef' dendi.Halbuki hatırı sayılır bir pazar payı var HP'nin.Daha
da önemlisi,bu kişiler pekala biliyorlarki,hp yazıcı-tarayıcı-fotokopi
donanımı sorunsuz olarak Linux sürümlerinde kullanılıyor.)
Ulusal işletim sistemi iddiasıyla canı gönülden gece gündüz demeden
çalışan bu insanların ilk ciddi uygulama alanının MSB olması da bunu
gösteriyor.
Teknolojik yenilikleri en çok kullanmak zorunda olan Deniz
Kuvvetleri'mizin bile Ulusal  Araştırma-Geliştirme biriminde çaycısı
vb. dahil topu topu (Rastlantıya bakın ki, O da Gebze'de) yalnızca
100'ü geçmeyen personel var.
Bağışlayın,tepki gösterilmemeli demiyorum,ama bu neye
benziyor:MS'a,'açık kaynak yazılım alanına yönel' demeye.Çıkarı
gerektiriyorsa elbette yönelir.
Özgürlükleri boğan oluşumları,özgür yazılım kullanmaya
zorlamak...Özgürlük yanlıları galip gelirse,belki.
Umarım Koç Grubu beni mahçup eder.
Saygılarımla.

28.10.2006 tarihinde Server Acim <sacim at kde.org.tr> yazmış: