[Pardus-kullanicilari] GRUB yardımı

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
25 Eki 2006 Çar 12:21:54 EEST

25.10.2006 tarihinde e.Centre <e.centre at yahoo.it> yazmış:

> Arkadaslar, uzun bir aradan sonra tekrar merhaba,
> herkese iyi bayramlar.

merhaba, iyi bayramlar.

Simdi, ben de 30GB'l&#305;k tek bir HDD var. Bunun XP
> cd'siyle ikiye boldum, 25 ve 5 Gb olarak. ikinci parca
> olan 5GB'ya XP kurdum (kardesim askerde, googletalk
> kullan&#305;yoruz cunku!). Kurarken her iki
> partitisyonu da FAT32 yapt&#305;m. Kurulum bitti XP
> acildi, restart atip Pardus 1.1A3 CD'si taktim. CD'den
> boot ederek 25'lik bolume Pardus'umu kurdum. Ilk
> acilista media: 'da sadece floppy'i gordu. Ben de
> konsole yardimiyla pisi'yi kullanarak dun gece boyunca
> paketlerimi guncelledim. Bu sabah depolama
> ortam&#305;nda diskimin iki parcasini da gordu.

bildiğim kadarıyla win sadece birinci kısımda olması gerekiyor.
bende o şekilde ama yanlış biliyor da olabilir. zaten daha sonra
windowsa müdahale etmek gerekince problem çıkıyor.

"No executable" diyor. Ben de Grub'la konustum biraz.
> "o","e","c" diyerek. TAB tamamlama fonskiyonu ile
> "hd0,?" i tamamlattigimda win bolumu 4'te gozukuyor.
>
> "kdesu kwrite /boot/grub/grub.conf" ile ;
> -----------------
> title= Microsoft Windows XP SP2
> rootnoverify (hd0,4)
> makeactive
>
> chainloader +1

bu kısım teorik olarak doğru gözüküyor. çünkü disk bölümlendirmesinde
uzatılmış bölüm olarak ayrılmış dolayısıyla hd0.4

bunun çözümü olabilir ama vakit varsa wini ilk kısma pardusu ikinci kısıma
kurmak
zahmetli ve uzun yol olarak benim aklıma gelen te çözüm.
kolay gelsin...