[Pardus-kullanicilari] Pardus'da normal VCD izleyemiyorum

Abdullah Genç abdullah.genc at gmail.com
20 Eki 2006 Cum 15:16:02 EEST

Merhaba,

>* VCD formatında herhangi bir VCD yada DVD'de izlenebilir standart bir CD'i
*>* Pardus'ta nasıl izleyebiliriz? Tüm oynatıcıları denedim. Görüntü
*>* alamadım...

Benim Pardus'unda VCD'yle arası pek iyi değil. Normal çalışan herhangi
bir data cd
takdığım an deamon devreye girip ne yapmak istediğimi soruyor.Gayet de
hoş bir şekilde pencere bile açıyor,
içerikleri çok rahat bir şekilde görebiliyorum, masaüstüne icon bile
atıyor.Fakat VCD taktığım an ne cd'nin
çalışıp çalışmadığını anlayabiliyorum ne de deamon devreye girip bana
ne yapmam gerektiğini sormuyor.
Arkadaşların yukarıda bahsettiği yöntemlerden bazıları işe yarıyor
bazıları işe yaramıyor.
Örneğin Kaffeine VCD'yi oynata bastığımda film başlıyor, fakat ne /mnt nede
/media'nın altında ben filmimi göremiyorum, koyalyamıyorum. Her
seferinde bi hata veriyor. Bu işin güzel tarafı bide
diğer VCD'ler (ben ikiye ayırdım çalışan ve çalışmayanlar :)
)çalışmayanlar. Arkadaşın bilgisayarında yüklü
olan paralı! işletim sisteminde (isli lazım değil.) VCD çalışıyor,
aynı VCD ben Pardus'a takdığımda hiç birşey olmuyor.
Ne bir ekran,ne bir masaüstünde cdrom iconu ne /mnt yada /media
altında  göremiyorum. Ancak root olarak /dev/cdrom
/mnt/cdrom2 şeklinde bağladığımda VCD'nin içeriğini görebiliyorum
fakar VCD izlemek gene mümkün değil. Pc'ye
kopyalamama da izin vermiyor.

*