[Pardus-kullanicilari] Pardus 1.1a3 kilitleniyor!

S.Çaðlar Onur caglar at pardus.org.tr
20 Eki 2006 Cum 02:20:39 EEST

19 Eki 2006 Per 23:59 tarihinde, Ferhat Cengiz şunları yazmıştı:
> Öncelikle bilgisayarımda WinXp + Debian Etch Testing ve Pardus 1.1a3
> kurulu. Pardus 1.1a3'ü bilgisayarıma kurduğumdan beri bir türlü
> kullanamıyorum! Ya açılış sırasında hata verip kilitleniyor, yada KDE
> açılınca kilitlenip kalıyor!
>
> 1-Açılırken şu hatayı verip kilitleniyor  "  CPU 0 :  Machine check
> Exception  :  0000000000000004   Bank 4 :  b200000000070f0f  Kernel  PAnic
> - not syncing :  CPU context corrupt "

Bu bir hafıza problemi, ramlerin sağlam olduğunu kontrol eder misiniz? Bunun
için memtest86 paketini kurmanız ve /boot/grub/grub.conf dosyasının sonuna

title Memtest86
root (hd0,1)
kernel (hd0,1)/boot/memtest.bin

Benzeri kendi disk bölümüüzü gösteren satırları  yazıp sistemi bu girdi ile
boot edip hafıza testlerinin çalışmasını sağlar mısınız?

Eğer testlerde sorun çıkmaz ise açtığınız çekirdeğe parametre olarak nomce
verebilirsiniz

--
S.Çağlar Onur <caglar at pardus.org.tr>
http://cekirdek.pardus.org.tr/~caglar/