[Pardus-kullanicilari] sabit diskimde yer "eriyor" -1.1a3

Emrah Nikerel parduslisteuyeligiicineposta at nikerel.nl
10 Eki 2006 Sal 05:36:14 EEST

Herkese kolayliklar,

Benim sabit diskimdeki yer ile ilgili bir sorum olacak:
Pardus 1.1a3 ile calisirken, sysinfo'ya baktigimda, sabit diskimin Pardus
kurulu kisminda 0,0 KB bos yer kaldigini gordum ve acele temizlige giristim.

Yaklasik 3GB lik temizlik* yaptiktan sonra, sysinfo'dan tekrar kontrol
ettim, sildigimden daha az yeri (yaklasik 2.2GB) bos gosteriyordu. Calismaya
devam ettim. Yaklasik 1 saat icinde tekrar baktigimda sabit diskimdeki bos
yer miktari tekrar 0,0KB'a dusmustu.

Bahsi gecen calisma sirasinda cok da hafiza yiyecek birsey yapmiyordum:
sadece Amarok ve Kile calisiyordu (bir de kdvi vs.) bir de arada firefox
(gezindigim sitelerden de, programlar indirmedim o arada)

Daha da kesin zaman dilimleri belirtmek gerekirse, yaklasik 20 dakikada,
bahsi gecen 2-3 programdan baskasini calistirmamama ragmen, 400MBlik alanim,
bir anda doldu.

Bunun icin bir aciklamanizi/onerinizi/aydinlatici bilginizi paylasirsaniz
sevinirim.

*temizlik sirasinda, bazi kisisel dosyalarimin yani sira,
/var/cache/pisi/packages temizligi, konqueror onbellek bosaltmasi,
firefox'un on bellegini bosaltma gibi rutin isler yaptim.

Bu arada, hal ile ilgili bir gozlemimi de aktarmak istiyorum:
Ben cebit surumunu kurmustum bilgisayarima, diger partitionlarimi
goremedigim icin forumlardan edindigim bilgiler/paketler isiginda,
hal-0.5.6-17-9.pisi paketini kurdum. Daha sonra, guncellemeleri yaparken
gordugum hal paketini de(0.5.6) kurdum, lakin bu ikinci paketi kurduktan
sonra, diger partitionlari goremedim. Ben de elimdeki eski paketi
(hal-0.5.6-17-9.pisi) tekrar kurdum. Simdi mutlu mesut, (neredeyse) tum
partitionlarimi gorebiliyorum. Haber vereyim istedim.

Son not: bu mesaji yazmaya baslarken, 400MBlik yerim vardi, simdi tekrar
baktim, yine 0,0KB bos yerim oldugu soyleniyor!!. Eh ben de 10 parmak olmasa
da, cok da yavas yazan birisi degilim, durum bu.

Herkese tekrar kolayliklar dilerim.
Emrah Nikerel