[Pardus-kullanicilari] optik sürücülerle ilgili iki sorun

cihan kaya kayacin at gmail.com
8 Eki 2006 Paz 22:07:13 EEST

alfa 3 de dvd writer normal bir şekilde çalıştığı halde lg marka cd sürücüm
çalışmıyor. win de denedim sorunsuz çalışıyor. cd yi taktığımda tıslamaya
benzeyen bir ses geliyor bir süre, sonra buda gidiyor. openoffice, rt2400,
rt2500, rt61 hariç diğer güncellemeleri yaptım. sadece aşağıdaki gibi elle
mount edebiliyorum:
mkdir /media/cdrom
pardus cin # mount /dev/cdrom /media/cdrom
mount: block device /dev/cdrom is write-protected, mounting read-only
ayrıca zamanında winde oluşturduğum dvd yi pardusta açamıyorum. ikonu
çıkıyor fakat çift tıkladığımda /media/çeÅŸni dosya veya dizini mevcut
değil. diyor. (dvd nin adı çeşni. Türkçe karakterden olabilir mi?) /media/
dizinine baktığımda burda çeşni klasörünü görebiliyorum ve sadece burdan
içeriğe ulaşabiliyorum. dvd yi çıkardığımda ise /media dizininde bu klasör
hala durmakla birlikte birde kilitli görünüyor.