[Pardus-kullanicilari] make sorunu

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
8 Eki 2006 Paz 14:10:01 EEST

Merhaba;

On 08 Oct 2006 Sun 05:02, Samet Topal wrote:
> anladıgım kadarı ile burda logitech mediaplay cordless mouseyi tam
> olarak kullana bilme hayallerim suya dustu..

Hayalleriniz suya düşmesin, ben aynı fareyi sorunsuz ve tüm özellikleriyle kullanıyorum.

> modprobe evdev dedigimde bu hata geri donuyor
> FATAL: Module evdev not found.
> biraz google de arastırdım ve
> http://www.pardus-wiki.org/index.php/Paket_Istekleri
>  adresinde hakan arın arkadasımızın evdevin paketlenmesini istediğini
> gordum :(
> * evdev Sanırım bu program birden fazla tuşu olan farelerin tuşlarına
> görevler atayabilmemizi sağlıyor. Artık çift tıklama gibi fare
> işlemlerini pardusta yapabilmek istiyorum.--Hakan ARIN 03:27, 28 Ocak
> 2006

Hakan Arın arkadaşımızın bir hatası var, evdev'in anlattığı konuyla alakası yok.
Sizse, dokümandaki bir eksik bölüme denk gelmişsiniz, modprobe evdev satırına ihtiyacınız yok -
Pardus çekirdeğinde evdev modül değil, çekirdek içine gömülü.

Farenizin çalıştığından emin olmak için şunu deneyin :
- Farenizin alıcısını  USB portundan çıkarın
- root olarak ;
	# rmmod usbhid
komutunu verin.
- Farenizin alıcısını  USB portuna geri takın ve root olarak ;
	# modprobe lmpcm_usb
komutunu verin. Şu anda dmesg komutu ile farenizin tanındığını görebiliyor olmalısınız :
	# dmesg | grep lmpcm
lmpcm_usb.c: Logitech USB Receiver
usbcore: registered new driver lmpcm_usb
/home/ekin/arsiv/src/lmpcm_usb-0.5.4/lmpcm_usb.c: v0.5.4:USB Logitech MediaPlay Cordless Mouse driver

Hatta şu anda farenizin üstündeki ses arttırma- azaltma tuşları çalışıyor olmalı, deneyin ...

Surucunun otomatik calismasi icin ise :
- root olarak /etc/hotplug/blacklist dosyasını editleyin :
	$ kdesu kwrite /etc/hotplug/blacklist
dosyanın son satırına "usbhid" (tırnaklar olmadan) ekleyin, kaydedin, çıkın.
- .Xmodmap dosyanıza gerekli tuş tanımlarını ekleyin :
	$ kwrite .Xmodmap
dosyanın sonuna

! Logitech MediaPlay Mouse
keycode 162 = XF86AudioPlay
keycode 144 = XF86AudioPrev
keycode 153 = XF86AudioNext
keycode 168 = XF86AudioMedia

satırlarını ekleyin, kaydedin ve çıkın.

Sisteminizi yeniden başlatın, orijinal dokümanda anlatıldığı gibi kısayolları ekleyin.

Güle güle kullanın.

Ekin.