[Pardus-kullanicilari] alfa3 ve garip bir durum

Hasan Ozcelik hasanozcelik35 at gmail.com
6 Eki 2006 Cum 18:05:50 EEST

(GELİŞTİRİCİLER BU İLETİYLE İLGİLENMEZLERSE ÇOK İYİ OLUR)
Değerli Pardus Kullanıcıları,
Hoşgörünüze ve sabrınıza sığınarak,bu listede gördüğüm aksaklıkları sizlerle
paylaşıp,daha verimli bir paylaşım ve geliştirme ortamının sağlanmasına
katkıda bulunmak istiyorum.Kurallar var denecek.Ama,kuralları her zaman tam
olarak işletebilsek,bu başlıktaki ileti sayısı 20'leri geçmezdi.
1.Aksaklık:
Teknik içerikli iletiler çoğunlUkta olması gerekirken,gerilime neden olan
yanıt ve tepkiler ön planda.
Öneri:
Gelin,tartışmaları yalnızca teknik içerikle sınırlayalım.Saygı,sevgi,emeğe
saygı söylemleri dışında gerginlik yaratan hiçbir iletiye yanıt vermeyelim.
2.Aksaklık:
Her sorun ve hatada,geliştiricilerin burada olmasını
bekliyoruz.Araştırmak,katkıda
bulunmak,yardımcı ve hoşgörülü olmak gibi erdemleri ikinci plana atıyoruz.
Öneri:
Sorunlarımızı buraya aktarırken,varsayalımki,geliştiriciler bu listeye üye
değil.Sorun ve hataların düzeltilmesi,Pardus'un geliştirilmesi için bilimsel
ve rasyonel süreçler işliyor.Böylesi büyük ve iddialı projelerde,geliştirici
olmanın nasıl bir ruh hali yaratabileceğini,uykusuz ve sonuca-çözüme
ulaşılamayan geceler gerektirdiğini bir an olsun aklımızdan
çıkarmayalım.Veyine varsayalım ki,bir geliştirici dayanamayıp burada
bize yol gösterdi,
tartıştı.Lütfen söyleyiş ve ifade tarzını görmemezlikten
gelelim.Katkısına-çözümüne 'eyvallah' deyip,kar sayalım :)
3.Aksaklık:
Konuları gerçekten iyi bilen,uzman ve deneyimli bazı kullanıcılar,bu işe
yeni başlayan ve az bilen ama öğrenmek için yardıma ihtiyacı olan
kullanıcıları,bağışlayın,'böcek' gibi ezici biçimde yanıtlıyorlar.
Öneri:
Deneyimli ve bilgili sayın kullanıcılar,sizin bu noktaya nasıl
geldiğinizi,yıllar gerektiren yoğun bir emek ve çalışmanın ürünü
bilgilerinizi bizlerle paylaşmanız başlı başına bir erdem.Ama bu güzelliği
sergilerken hoşgörü ve anlayışınıza ihtiyaç var.Size çok basit ve sıkıcı
gelen bir soruya yanıt vermezsiniz olur biter.Bazen öyle ifadeler
kullanılıyor ki,insanı sorduğuna soracağına bin pişman ediyor ve ortamdan
soğutuyor.Halbuki eleştirmek için yazılanın onda biri kadar bir çaba
kullanıcıyı mutlu eder.
4.Aksaklık:
Hiçbir linux dağıtımında,geliştiricilerin kullanıcılarla bu kadar yakın,ama
aynı zamanda gerginlik yaratıcı tartışma içinde olduğu bir mail list
yok.Sanırım burda -ben dahil-hepimiz sorumluyuz.
Öneri:
Biz ne kadar kötülesek te,göklere çıkarsak ta,projenin beyin takımı
bildiğini yapacak,kendileri için bilimsel kıstaslara göre planladıkları
süreçlerden yollarına devam edeceklerdir.Gelin,teknik ayrıntılar dışında hiç
bir geliştirici ile tartışmayalım.Birşey soruyorlarsa ona cevap
verelim,çözümleri yetersizse yalnızca onu belirtelim.Özellikle,sonu kişiye
eleştiriye açık söylemlerden titizlikle kaçınalım.
Ne dersiniz,ekran başında birbirimizi kırmadan,sinirlendirmeden daha iyi ve
verimli bir ortam yaratmış olmazmıyız.
Saygı ve sevgilerimle.