[Pardus-kullanicilari] Kernel 2.6.18 - nolapic

Hasan Dudu dudu at metu.edu.tr
5 Eki 2006 Per 00:16:10 EEST

kaderin cilvesine bakin ki girdigim hata raporuna da caglar bey atanmis.
Orada neden bu opsiyonlari yazdigim detayli olarak anlatiliyor. Hata no
3649.
Eger dediginiz gibiyse yanlis anladigim icin once Caglar beyden, grubu
mesgul ettigim icin tum listeden ozur dilerim. Hata raporunda sunlari
yazmistim:

IBM Thinkcentre bilgisayarlar linux işletim sistemleri ile calışırken nedeni tam
da açık olmayan bir sebeple ve rastsal bir şekilde kilitlenmektedir. (bkz.
http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss/document.do?lndocid=TCTR-ERRN91)
Bu linkte bahsedilen BIOS update bazı makinalarda ise yaramamaktadır. Bu
durumlarda ubuntu ve diger distroların websitelerinde kernel'in nolapic ve
noapic opsiyonları ile boot edilmesi önerilmektedir.
Yukarıda bahsedilen sistem kilitlenmesi Pardus'da da olmaktadır. Çözüm için
önerilen nolapic ve noapic opsiyonlari ile kernel-2.6.16.28-52 boot
edilebilirken, son kernel güncellemesinden sonra kernel-2.6.18-56 sürümü ile
çalışmamaktadır. (grub menusundeki ikinci satır edit edilip, satır sonuna
nolapic noapic yazıldığı zaman kernel boot etmiyor.)
P.S. Yukarıda bahsedilen nolapic noapic opsiyonlari daha önceden Pardus'un yüklü
olduğu bazı makinalarda klavyenin ve sistem saatinin çok hızlı çalışmasına karşı
bir çözüm olarak da önerilmişti.