[Pardus-kullanicilari] Kernel güncelleme sonrası çalışmayan Webcam

Yilmaz Bilgili ybilgili at yahoo.com
1 Eki 2006 Paz 13:24:47 EEST

Merhaba arkadaşlar,

Güncellemeler öncesindeki kernel ile çalışan bir webcam sahibiyim.

lsusb çıktısında

Bus 003 Device 004: ID 0ac8:301b Z-Star Microelectronics Corp. ZC0301 WebCam

şeklinde, dmesg çıktısında da

usb 3-3: new full speed USB device using ohci_hcd and address 4
usb 3-3: new device found, idVendor=0ac8, idProduct=301b
usb 3-3: new device strings: Mfr=1, Product=2, SerialNumber=0
usb 3-3: Product: PC Camera
usb 3-3: Manufacturer: Vimicro Corp.
usb 3-3: configuration #1 chosen from 1 choice
usb 3-3: ZC0301[P] Image Processor and Control Chip detected (vid/pid 0x0AC8/0x301B)
usb 3-3: PB-0330 image sensor detected
usb 3-3: Initialization succeeded
usb 3-3: V4L2 device registered as /dev/video0

şeklinde görünüyor.

modprobe zc0301
modprobe spca5xx

komutlarıyla hata almadan sürücüyü de yüklüyorum. (önceden sadece spca5xx olarak yüklemiştim ve çalışmıştı) Sistemde kamera varmış gibi görünüyor lakin kopete de yeşil ve cızırtılı bir görüntüden başka birşey yok.

Başta da söylediğim gibi kernel güncellenmeden önce çalışıyordu. Tekrar çalışır hale getirmek için ne yapmalıyım?

Şimdiden teşekkürler.