[Pardus-kullanicilari] pisi ve package-manager kullanıcıları

Ayan Öztürk ayanozturk at gmail.com
30 Kas 2006 Per 12:49:16 EET

Normal kullanıcı ile Pardus Menüsünden veya Tasmadan package-manager'i
açtığımda sorunsuzca program ekleyip kaldırabiliyorum ama bunu konsoldan
yapmaya çalıştığımda yetkim yok diyor, yani konsoldan program kurmak için
root olmak zorundayım. Bunun bir nedeni var mıdır yani neden konsoldan
normal kullanıcı ile program kuramıyorum?

ayan at pardus ~ $ pisi it amsn
Program sonlandırıldı.
PiSi veritabanına yazılamıyor.
Genel yardım için lütfen 'pisi help' komutunu kullanınız.
Bir geri-iz (traceback) görmek için lütfen --debug seçeneğini kullanın.
ayan at pardus ~ $ pisi it amsn --debug
Program sonlandırıldı.
pisi.lockeddbshelve.Error: PiSi veritabanına yazılamıyor.
Genel yardım için lütfen 'pisi help' komutunu kullanınız.
Geri-iz:
  File "/usr/bin/pisi", line 89, in ?
    cli.run_command()
  File "/usr/lib/pardus/pisi/cli/pisicli.py", line 111, in run_command
    self.command.run()
  File "/usr/lib/pardus/pisi/cli/commands.py", line 604, in run
    self.init()
  File "/usr/lib/pardus/pisi/cli/commands.py", line 561, in init
    super(PackageOp, self).init(True)
  File "/usr/lib/pardus/pisi/cli/commands.py", line 214, in init
    comar = self.comar)
  File "/usr/lib/pardus/pisi/api.py", line 104, in init
    shelve.init_dbenv(write=write)
  File "/usr/lib/pardus/pisi/lockeddbshelve.py", line 95, in init_dbenv
    raise Error(_("Cannot write to PiSi database."))

--
Ayan Öztürk
OS: Pardus 2007 Beta 2