[Pardus-kullanicilari] Bellenen Bellek.. Re: Gnome Uygulamaları

Bekir SONAT bekirsonat at gmail.com
27 Kas 2006 Pzt 23:50:52 EET

Bahadır Kandemir wrote:
x-x-x-x-x

> Konsolda "free -m" yazarak belleğin ne kadarının, ne amaçla kullanıldığını
> görebilirsiniz.

Osman'ın srduğu soruya, 1.5 GB RAM'i mi hoyratca kullanan sayısız linux
dağıtımı deneyiminden sonra bulduğum cevaplar :
İÇİN RAHAT OLSUN. EKRANDA kSysGuard'da falan ne gördüğüne hiç takma..
Linux'a terabayt bellek de versen, her program çalıştığında --isterse
açıp hemen kapatılsın-- programın kapladığı bellek cache'de zulalanıyor,
( Ola ki biraz sonra yine çalıştıracak olursan, ışık hızıyla geri gelsin
diye herhalde.. Nitekim office'i açıp - kapatıp -yeniden açarak, hızını
inceleyebilrsin.)
Bir zaman sonra sanki tüm belleği istila edip, swap'a da el atıyor..
Zaten swap'ı gerekmese de kullanmak hoşuna gidiyor galiba linux'un..

Ama gerçekten belleğe ihtiyacı olduğunda zuladakileri sessizce öldürüyor.
Yani hiçbir zaman, "Bu uygulama için Bellek yetersiz" falan uyarısı ile
karşılaşmadım yıllardır..
Programların hızlarında da hiçbir yavaşlama - kasılma görmedim..
Teşekkürler Linuz..

Ama bazen, feedback bile vermeden yokolan uygulamalarımı --özellikle
openoffice-- , bellek sıkışmasına yorduğum da olmuştur.
( kSysGuard'da en az bellek hovardalığı yapan dağıtım olarak da
slackware ve gentoo 'ya özel bir sevgi duyduğumu da söylemezsem çatlarım.)

Aslında bu vesile ile, Pardus kullanıcılarının, xorg'un hafızada ne
kadar yer kapladığını bildirmelerini arzu ederdim..
Çünkü benim gördüğüm : defter bilgisayarlarda ( genelde paylaşımlı
grafik kartı kullanırlar ) , masaüstü makinalardan bariz daha yüksek
görünmesi..

Benim son zamanlarda asıl taktığım şey, mesela cd yazmak - dosya
kopyalamak gibi aslında sadece belleğin meşgul edilip, harcanması
gereken işlemlerde
işlemci'nin kullanımının yüksek görünmesi ve notebook fan'ının devreye
girmesi - zırlaması..

PS: Somut rakamlar istemeyin, zira subjektif izlenimlerim ve
tahminlerimdir, kanıtlamaya çalışmam. Vaktim de yok, bence önemi de yok..
 Ama izlenmilerimi değiştirecek, ciddi bilgileri merakla dinlerim :)

Bekir SONAT, mailto:corlinux at gmail.com
Türkçe harfleri sorunsuz görüntüleyebilmek için UTF-8 kodlama ayarını yapabilir
veya Ulusal Dağıtımımız olan Pardus-Linux'u ~15 dakikada kurabilirsiniz
İndirmek için-> ftp://ftp.uludag.org.tr/pub/pardus/kurulan/1.0/pardus-1.0.iso