[Pardus-kullanicilari] Ekran Koruyucusu Çöktü

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
24 Kas 2006 Cum 20:23:50 EET

24.11.2006 tarihinde Özgür TOPRAK <ozgurt10 at gmail.com> yazmış:

> Grupta kernel numarasını 2.6.18.3-61 yaptım ve bilgisayarı yeniden
> başlattım. Pardus masaüstünü yükledi ve bir uyarı sesi ardından şunları
> yazdı ve bu aşamayı bir türlü atlatamadım.
> Composite Yöneticisi Hatası-KDiyalog <2>
> Composite Yöneticisi bir dakika içerisinde iki kez çöktü ve bu otuırum
> için pasifleştirilecek. Composite eklentisi bulunamadı. Gölgelerin ve
> transparan görünümün çalışması için xorg>6.8 kullanmalısınız. Buna ek
> olarak  x ayar dosyanıza  - xorg.conf- yeni bir bölüm eklemelisiniz:
> Section "Extensions" Option "Composite" "Enable" End Section

xorg.conf dosyasında daha önce değişiklik yapmışmıydınız?
ben nvidia kullanıyorum. bu nedenle tam olarak ati için ne yapılacağını
bilemiyorum ama çomara xorg.conf dosyasını
yeniden oluşturtabilirsiniz. ilk olarak /etc/X11/xorg.conf dosyasının adını
değiştirerek (mesela xorg.conf.yedek) yedeklemiş
ve dosyayı silmiş olun. böylece sistemi tekrar açtığınızda yeni
xorg.confdosyanız oluşmuş olacaktır. eğer problem
yaşarsanız yedeklemiş olduğunuz dosyayı xorg.conf olarak değiştirerek son
halinize dönebilirsiniz.

şunu da belirtmek isterim ki sisteminizde herhangi bir ati sürücüsü kurulu
olmamalıdır. varsa kaldırın. çünkü bunlar
önce de dediğim gibi yeni xorg sürümünde çalışmıyormuş.