[Pardus-kullanicilari] donanim guncellemeleri

Ekin Meroğlu ekin at pardus.org.tr
23 Kas 2006 Per 15:06:04 EET

Merhaba;

23 Kas 2006 Per 11:53 tarihinde, Bahtiyar GUL şunları yazmıştı:

> Ben sistemimi Pardus 1.1a1'den Pardus 1.1b1'e kadar pisi paket
> guncellemeleriyle guncelledim. Ancak bu arada bir ara monitorum de degisti.
> xorg.conf dosyamda halen eski monitorum gorunuyor.
> Sorum ozelde su: yeni monitorumu sisteme nasil tanitabilirim?

Monitör, özel bir konu. Elle değişiklik yapmanız gerekmemeli, konsoldan root
olarak

mv /etc/X11/xorg.conf /etc/X11/xorg.conf.org

komutu ile çalışan xorg.conf dosyanızı faklı isimle kaydedin, sisteminizi
yeniden başlatın. Pardus Çomar ve zorg altyapısı ile x yapılandırmanızı
baştan yapacaktır.

DIKKAT: Daha önceden xorg.conf'da elle bir değişiklik yaptıysanız (nvidia
sürücüsü kurmak gibi) yukardaki işlem sonucunda bu değişiklikler
kaybolacaktır, değişiklikleri tekrar elle yapmanız gerekecek.. Bir sorun
çıkarsa eski konfigrasyonunuza geri dönmek için

mv /etc/X11/xorg.conf.org /etc/X11/xorg.conf

komutunu kullanın.

> Genel sorum da su: herhangi bir donanim degisikligimi pardusa nasil
> tanitabilirim (tanitmam gerekiyor mu)? Iyi calismalar,

Genellikle tanıtma gibi bir işlem yapmanıza gerek kalmıyor, gerekli sürücüler
çekirdek ve ayrı paketler olarak sisteminizde hazır, hemen çalışacaktır.
Dediğim gibi monitör ayarları özel bir konu.

--
Ekin Meroğlu <ekin at pardus.org.tr>

... i'm too tired: too tired for not being with you - laura [nick hornby /
    hi fi]