[Pardus-kullanicilari] Ulusal işletim sistemi Pardus.

selim ok selimok at gmail.com
22 Kas 2006 Çar 18:25:44 EET

Hasan Bey,
Aslinda daha önce yazdiklarinizi okudum, ama bu konularda tahmin ve
bilgisizce yapacagim yorumdan baska söyleyebilecegim birsey olmadigindan
birsey yazmadim. Madem ustalar birsey yazmadilar ben birkac bisey yazayim.

Söylediginiz sey belli acilardan dogru olsada, internet öyle birsey ki
birseylerin arasina kalin bir sinir cekmek zor, yapilmayacak birsey degil,
ama kötü niyetli gücler bu konuda herseyi denemekten kacinmayacaklardir.
Sizin dediginiz gibi güvenebilecegimiz kurum ve kuruluslarin bu hizmetleri
vermesi cok cok iyi olurdu. Ancak bu konuda yeterli altyapimiz yok. Alt yapi
derken yalnizca teknik acidan algilamayin. Bakarsaniz bu isi yapanlar en
büyük gelirlerini reklam pastasindan sagliyorlar, ülkemizde ayni sartlar
olusamadi henüz, ilerleme var sanirim ama yeterli mi bilmiyorum. Yani bu
konuda büyük degisimlere ihtiyacimiz var, devlet politikasi olarak radikal
seyler yapilmadikca, baskalari taklit edilerek (ki hic birsey yapmamaktan
iyidir taklit etmek) istedigimiz noktaya ulasamayiz.

Ve son olarak burada cevap alamamanizin nedenini tahmin edeyim. Cünkü Pardus
ve ekibi söylediginiz konuda birsey yapabilecek durumda degil. Onlar yapmak
istese bile, istenilen sey öyle büyük kaynak ve güc gerektiriyor ki, sanirim
o gücün yarisini bulsalar, Pardus'un kullanim orani simdinin 10 kati olurdu.

Umarim yukarida yazdiklarimi yanlis anlayan cikmaz, basta da söyledigim gibi
söylediklerim tahminden baska birsey degil, bilmiyorum salliyorum
diyebiliriz. Son zamanlarda yeteri kadar yanlis anlattim kendimi, bir vukuat
daha cikmasin.

Iyi calismalar,
Selim

21.11.2006 tarihinde Hasan Ozcelik <hasanozcelik35 at gmail.com> yazmış: