[Pardus-kullanicilari] güvenlik

Nihad Karslı enki at r-3.org
21 Kas 2006 Sal 11:51:44 EET

huseyin bilen wrote On 21-11-2006 11:16:
> Selim bey
> Winxp kullanırken 6 ayda virüs ve spsmlsr sonucu norton anti virüs ve
> bitdefender sistemimde olmasına karşın 7 kez yeniden kurmak durumunda
> kaldım winxp yi.11 ay önce tanıştığım linux tabanlı Pardus kurduktan
> sonra ne kadar belalı site varsa girip denedim çok şükür şimdiye kadar
> hiçbir spam veya virüs bulaşmadı sistemime.Bu da gösteriyor ki
> güvenlik açısından bizlerin korkmasına neden olan sisteme zarar veren
> herhangi bir virüs ve spam linux tabanlı sistemlere bulaşamıyor.Bir
> [...]
bulaşmaz diye bir şey yok wine varsa bulaşır mail boxınıza bulasır vsr
ha sisteminiz göçmez o başka sayın hüseyin bilenin anahtar benzetmesine
katılıyorum.mesela benim thunderbird mail boxıma  worm.vB-9 ve
trojanDownloader.small-1755  bulaşmışdı sorunda yoktu ama karantinaya
aldım ve o ana kadar gelen tüm mailleri klamav karantina altına aldı .Bu
virus ve trojan ms için olsa gerek ama linux kullanmayan hala annesinin
sistemini kullanan dostlarınızıda düşünmenizi onlara size zarar vermeyen
virusleri bulaştırmamanız için virus tarayıcı kullanmanızı tavsiye
ederim.Tabi aslında bu onların sorunu korunmaları lazım fakat bizimde o
zayıf durumdaki kişilere yardımcı olmamız fena olmaz :)