[Pardus-kullanicilari] Z-Star Microelectronics Corp. ZC0303 WebCam

Levent güzel leguzel at gmail.com
21 Kas 2006 Sal 03:21:13 EET

Önceliklle bu konu çok fala yazıldı tekrar sorduğum için hepinizden
özür diliyorum. Ancak yazılanları tek tek okumama rağman dışında
A4tech  yazan ama lsusb çıktısı

root at bobi gspcav1-20060925 # lsusb
Bus 005 Device 001: ID 0000:0000
Bus 004 Device 001: ID 0000:0000
Bus 004 Device 002: ID 0ac8:303b Z-Star Microelectronics Corp. ZC0303 WebCam
Bus 001 Device 001: ID 0000:0000
Bus 003 Device 001: ID 0000:0000
Bus 002 Device 001: ID 0000:0000

şeklinde olan vimicro Zc301p şeklinde geçen, (
http://mxhaard.free.fr/spca5xx.html ) linux tarafından desteklenen web
kameramı bir türlü çalıştıramadım.

Pardus 1.1 beta kullanıyorum. Aynı problem pardus 1.1 alfa3 de de vardı.

Kamerayı tanıtmak için lsusb çıktısına baktım. Linux tarafından
desteklendiğini gördüm. Kernel 2.6.11 den sonrası için gspca paketini
pisi ile depodan indirip kurdum. En son çıkan çekirdeği de indirip
kurdum. gspca dosyasını tekrar güncelledim. Ama web cam çalışmıyor.
kopete ile sürekli mavi bir ekran görüyorum ve kameranın ışığı sürekli
yanıyor. (farklı bir web cam sorunsuz çalıştı.)

scanimage -L çıktısı

root at bobi gspcav1-20060925 # scanimage -L

No scanners were identified. If you were expecting something different,
check that the scanner is plugged in, turned on and detected by the
sane-find-scanner tool (if appropriate). Please read the documentation
which came with this software (README, FAQ, manpages).

şeklinde. sorunun nedeni ne olabilir? Bir fikir verirseniz sevinirim.
Aynı çipsete sahip kamerayı pardus ile kullanabilen var mı? Yardımcı
olursanız sevinirim.
--
Levent GÜZEL