[Pardus-kullanicilari] kernel guncellemesi ardindan gelen ntfs bolumlerini acamama sorunu...

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
20 Kas 2006 Pzt 19:27:45 EET

2006/11/20, recep ozmen <recepozmen at gmail.com>:

> merhabalar arkadaslar, pardus un beta 1 surumun kullanmaktayim. kernel in
> ise 2.6.18.2-59 surumunu kullanmaktayim. gecenlerde kerneli guncelledim ve
> su an pardus un boot dosyasinda yeni kerneli de gölrmekteyim (2.6.18.2-60).
> kerneli guncelledigim gunden bu yana bilgisayarimin  ntfs bolumlerini
> acamiyorum. hata soyle (fusermount: mount failed: No such device Failed to
> create FUSE mount point. Retry to create FUSE mount point ... FATAL: Module
> fuse not found. fusermount: mount failed: No such device Failed to create
> [...]

Alt+F2 den

kdesu kwrite /boot/grub/grub.conf

komutuyla grub.conf dosyasını root olarak açmış olacaksınız. bu dosyada
2.6.18.2-59 yazan iki kısmı (kernel ve initrd ile başlayan) 2.6.18.2-60olarak
değiştirin kaydedip kapatın ve sisteminizi yeniden başlatın...

yalnız belirtmek istediğim bir konu daha var. şöyleki ntfs kısımlarıyla
ilgili sorununuzu
halletmek için sisteminizi tamamen güncellemelisiniz. daha önceden sadece
kernel
güncellediyseniz. package-managerdan güncellemeler kısmındaki tüm paketleri
güncellemeniz sorun yaşamanızı engelleyecektir. çünkü bu problem sadece
kernel ile değil birçok paketin güncellenmesiyle çözülmüş...