[Pardus-kullanicilari] Sabit diskin boş olan miktarını hatalı görünüyor.

Doruk Fisek dfisek at fisek.com.tr
19 Kas 2006 Paz 17:20:57 EET

Sun, 19 Nov 2006 16:03:53 +0200, Kayra Akman <ckakman at gmail.com> :

> Açıklamalarınız için teşekkürler. Yalnız bu alanın fragmantasyonu
> nasıl azaltacağını anlamadım. Bu alanı kullanarak işletim sisteminin
> dosya birleştirme yaptığını sanmıyorum. O zaman kullanılabilir alan
> dolmaya yaklaştıkça dosyalar bölünmek durumunda olacaktır. Kaldı ki
> zaman zman açılışta disklerim kontrol ediliyor, %3-5 kadar
> fragmantasyon olduğunu görüyorum GBlarca boş yeri olan bölümlerde
> bile.
Belirli bir alani bos blok olarak rezerve etmiyor, toplamda diskte o
kadar bos alan olmasini ve dolmamasini sagliyor. Disk doldugu durumda
olusacak parcalanmanin da onune geciyor. Zaten dusunce parcalanmayi
"engellemesi" degil, "azaltmasi".

Cok muhtesem bir yontem demiyorum, ext3 ontanimli boyle yapiyor
diyorum :)

                   Doruk

Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693