[Pardus-kullanicilari] Sistemde, sistem yöneticisi kalmazsa ne yapmalı?

Kayra Akman ckakman at gmail.com
18 Kas 2006 Cmt 07:49:40 EET

Görünen o ki sistem yöneticisi olmak "wheel" grubuna üye olup olmamaya
bağlı. Denemedim ama (o riski alamadım) sanırım sitem yöneticisi olan
kişi TASMA'yı kullanarak kendisinin "wheel" grubu üyeliğini kaldırabilyor.

Eğer bu mümkünse;

sisteme "root" hesabı üzerinden girmek öntanımlı olarak
engellendiğinden, sistem yöneticisi yetkileri olan kişi root hesabını
etkinleştirmediyse sistem üzerinde hiç bir oynama yapamaz hale gelmez
mi? Bu durumda tekrar sistem yöneticisi olmanın bir yolu var mı Pardus'u
baştan kurmadan? Eğer varsa bu bir güvenlik açığı demek olmaz mı?
(Yetkisiz herhangi bir kullanıcı sistem yöneticisi yetkileriyle
donanabilir demek olur bu.)

Diğer bir soru da (yukarıdaki senaryo doğruysa) bunun bir "bug" olarak
bildirmesinin gerekip gerekmediği. (gerçi soru olmadı ama neyse)

Kayra Akman