[Pardus-kullanicilari] ses sorunu

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
16 Kas 2006 Per 20:09:23 EET

2006/11/16, Onur Küçük <onur at pardus.org.tr>:

> Bilgisayarınızda bir web kamera mı takılı ? İlk ses aygıtı olarak
> kameranın ses desteği sistemi kullanılıyor gibi görünüyor.
>
> Kamera takılı ise /etc/hotplug/blacklist dosyasına snd-usb-audio
> ekleyin.

Onur bey
tam emin değilim ama snd_usb_audio olmasın bende snd-usb-audio işe
yaramamıştı

bunu /sbin/muavin.py --debug
komutunda farketmiştim.
forecaster at pardus-ASUS ~ $ /sbin/muavin.py --debug
CPU: speedstep_centrino
ISAPNP: parport_pc, lp
Modules: intel_agp, yenta_socket, ohci1394, uhci_hcd, snd_hda_intel,
intel_rng, snd_usb_audio, tsdev, nvidia, hci_usb, usbcore, joydev, skge,
ehci_hcd, ipw2200, sdhci, usbhid, sk98lin, serio_raw
Blacklist: snd_usb_audio, slusb, evbug, dmfe, de4x5, usbcore, slamr,
usb_uhci
forecaster at pardus-ASUS ~ $

service alsa-utils stop
> rm /etc/asound.state
>
> komutlarını verin, bilgisayarınızı baştan başlatın

bu komutlar ne işe yarar biraz açar mısınız? benim bu webcamin mic iyle aram
bozuk da lazım olabilir. :)