[Pardus-kullanicilari] PiSi'nin Eksikliği...

Chriseba Lid'Asgar chriseba at gmail.com
15 Kas 2006 Çar 10:27:19 EET

Dün akşam ve bu sabah arasında yaşadığım olaylar şans eseri bana PiSi'de bir
komutun eksikliğini şans eseri olsa da hissettirdi.

Bilgisayarı hiç bir şekilde internete bağlanma imkanı olmayan bir
arkadaşımın bilgisayarına dün akşam üzeri Pardus 2007 Beta 1 kurdum. Müzik
ile ilgilenen arkadaşım, bir kayıt işlemi için Audacity'e ihtiyaç
duyacağından onu da hafıza kartımdan bilgisayarına kopyaladım ve
"--ignore-dependency" komutuyla bağımlılık paketlerini dikkate almamasını
yazdım.

Dün, bağımlılık paketlerini bulabilmek adına
http://svn.pardus.org.tr/pardus/devel/applications/multimedia/audacity/pspec.xml
dosyasında <BuildDependencies></BuildDependencies> arasındaki paketleri
isimlerinden arayarak tek tek buldum ki çok uzun sürdü. Kaldı ki flac,
wxGTK-ansi ve bir kaç paketi daha bulamamıştım. Bu şekilde kurulumda
bağımlılıkları dikkate almamış olsa da  Audacity'i açmak istediğimde eksik
bağımlılıkları karşıma dizdi. Dahası, şu an arkadaşımın Pardus'unda eksik
olan bağımlılıkları hatırlayamıyorum(o da Linux konusunda tecrübesiz
olduğundan ben olmadan bu aralar pek bulaşmak istemiyor). Ben de bu sabah
dedim ki(nereden estiyse); cache ve packages klasörünü temizledikten sonra
"pisi install audacity -f --reinstall" komutunu verirsem bağımlılık
paketlerini belki indirir dedim, lakin indirmedi. Freenode #Pardus kanalında
sordum, ben dahil bir iki kişi daha bu işleve yarayan bir komutun
eksikliğini fark ettiler.

Kimin işine yarar bilmiyorum ama, açıkçası bu komuta ihtiyacım varken
ulaşamadım. Uzun vadede bu işlevi sağlayan bir komutun eklenmesi gayet
faydalı ve kullanışlı olacaktır diye düşünüyorum...

Umarım bu isteğimi uzun bir biçimde dile getirirken yanlış yerlere de
göndermemişimdir...

Saygılarımla....
--
Chriseba Lid'Asgar