[Pardus-kullanicilari] Geliştiricilere Teşekkürler ( Birkaç övgü ve birkaç istek)

Onur Küçük onur at pardus.org.tr
14 Kas 2006 Sal 10:26:04 EET

14 Kas 2006 Sal 10:14 tarihinde, Harun Hurma şunları yazmıştı:

> İşlem süreci şöyle : Bilgisayarımı açtım, Pardusu seçip, sistemi açtım.
> KDM geldi ve kullanıcı adı ve şifre sordu. Ben de kullanıcı adını ve
> şifreyi yazdım. KDE açıldı. Hiç bir şekilde "Root" olmadan (bunu bilerek
> yaptım, çünkü root parolasının belli bir süre hafıza saklandığını
> biliyorum.

 Buna pek katılmıyorum ama bu listenin konusu değil.

> Buna sebebiyet vermemek için herhangi bir şekilde Root
> olmadım) direk paket ekle/kaldır programını çalıştırdım. ve hiç şifre
> sormadan program kurdum. Böyle bir durumda;
>
> a. Kullanıcı "Root" yetkilerine mi sahip??

 Hayır, ama sistem yöneticisi sıfatında işlem yapma yetkisine sahip. Aynı gibi
görünse de farklı şeyler bunlar.

> b. Yetkili kullanıcı'dan kastınız nedir? (benim bildiğim Root en yetkili
> kullanıcıdır)
> c. Neden şifre sormadı, ben yanlış bişey mi yaptım ?

 Size bir deneme yöntemi göstereyim.

Yapılandırma merkezi -> sistem seçenekleri -> kullanıcı ekle ve çıkart aracını
kullanarak sisteminize bir kullanıcı ekleyin. Kullanıcıyı eklerken sistem
yöneticisi yetkisi vermeyin. İsterseniz diğer yetki seçeneklerini de
deneyebilirsiniz. Kullanıcı eklendikten sonra sistemden çıkış yapın ve yeni
eklediğiniz kullanıcı ile sisteme giriş yapın. Bir değişiklik görüyor
musunuz ?