[Pardus-kullanicilari] Pardus'u sadeleştirmeye korkuyorum

Canol Gokel canol at canol.info
12 Kas 2006 Paz 14:02:40 EET

Merhabalar,

Pardus'la öntanımlı olarak onlarca program geliyor ve ben bunların çoğunu kullanmayacağım. Sadelik delisi biri olduğumdan bir önceki haftalık sürümde gereksiz programları kaldırmaya karar vermiştim. İngilizce imla denetimiyle ilgili bir programı kaldırmak istediğimde birden sistemimde program olarak ne var ne yoksa hepsini kaldırdı Pisi. Şimdi yine aynı şeyin olacağından korkuyorum ve hiçbir programa dokunamıyorum. KDE programlarının neredeyse yarısından fazlasını hiç kullanmıyorum. Özellikle onları kaldırmak istiyorum. Mesela KPPP, Kopete, Bluetooth, KDETV (TV kartım bile yok), KDE adres defteri, KOrganizer falan bunlar benim işime hiç yaramıyor. Ayrıca bazı programlar aynı işi yapıyorlar. Mesela iki tane pdf okuyucu iki tane rss okuyucu, iki tane müzik oynatıcı falan var. Ben bunları bire indirmek istiyorum.

Şimdi menüden kaldırabilirsin istemediğin programları diyebilirsiniz ama kaldırmak istediğim o kadar çok program var ki Pardus'umun performansı muhakkak artacaktır. O yüzden buna bir çare arıyorum. Mesela programları kaldırmadan önce Pisi'ye bana hangi programları kaldırmaya karar verdiğini söyletebilir miyiz?