[Pardus-kullanicilari] Ulusal işletim sistemi Pardus.

Hasan Ozcelik hasanozcelik35 at gmail.com
10 Kas 2006 Cum 22:31:29 EET

Elbette TSK kurumsal olarak üzerine düşeni ve gerekeni yapar,yapıyor da
zaten.
TÜBİTAK-UEKAE ürünlerine bir göz atarsanız ne demek istediğimi daha iyi
anlarsınız.
Anlatmaya çalıştığım konuda,somut öneriniz varsa ve paylaşmak istiyorsanız
bekliyorum.
Yok,bu konunun yeri burası değil diyorsanız,onu da açıkça ifade
edin,saygıyla karşılarım.
Sanal ortamı tam olarak kim kontrol edebilir ki.Elbette net üslerini
ellerinde bulunduranlar.Değindiğim sorun,diğer meslek grupları için de
geçerli.
Ben,bilişimde yeni açılım olarak gördüğüm TÜRKİYE Bilimsel Araştırma ve
Teknolojik Araştırma Kurumu  Ulusal Elektronik ve Kriptoloji Araştırma
Enstitüsü (UEKAE) desteğindeki bir proje olan Pardus'tan sözediyorum.
Bu projenin gelişim sürecinde ortaya çıkan olanaklardan yararlanarak,bireysel
anlamda,bilincinde olmadan ve zorunluluklar nedeniyle açık ettiğimiz
ülkemize ait bilgilerin başka ülkelerin bilgi toplama merkezlerine gidişine
nasıl engel olabiliriz.
Örneğin,mailleri,yurt dışına uğratmadan ülke içinde tutma olanağımız varmı.
Varsa,buna bir başlangıç olarak ilk denemeyi neden biz yapmayalım.Böyle bir
şey var ve ben kaçırdıysam uyarın beni lütfen.
Yoksa bu tür bir yaklaşım,GNU mantığına aykırı birşeymi.