[Pardus-kullanicilari] ses

Selim Tavşan selimtavsan at gmail.com
7 Kas 2006 Sal 23:22:03 EET

daha önce yollamıştım ama bi daha yollayayım dedim gözden kaçtı galiba veya
gerçekten
bir çözüm yok.....

merhabalar

asusA6VM laptop kullanıyorum. üzerinde tahmin edeceğiniz gibi tümleşik
speakerlar var.
bunlardan ses çıkışında problem yok. daha önceden tümleşik webcamin
mikrofonu yüzünden
problem çıkıyodu ama onu Faik beyin sayesinde "blacklist" e alıp canını
okuduk, zaten webcam
çalışmıyor bir de kendini ses kartı olarak gösteriyordu.

gelelim esas meseleye...

ses çıkışına kulaklık veya başka bir speaker taktığımda normal olarak kendi
speakerlarından
ses kesiliyor ama taktığım hiçbir cihazdan ses alamıyorum. taktığım
mikrofonlar da çalışmıyor.

kmix te master olarak "PCM" seçili, çıkış için "mic" hariç diğerleri aktif
ve ayarlanmış durumda.

benzer durumda olup laptopun kendi speakerı dışında çıkışa başka bişey
bağlayarak
ses alabilen var mı?

lspci dan ilgili kısım ektedir...

root at pardus-ASUS forecaster # lspci -v
00:00.0 Host bridge: Intel Corporation Mobile 915GM/PM/GMS/910GML Express
Processor to DRAM Controller (rev 04)
        Subsystem: ASUSTeK Computer Inc. Unknown device 1977
<--------(web cam)
        Flags: bus master, fast devsel, latency 0
        Capabilities: [e0] Vendor Specific Information
00:1b.0 Audio device: Intel Corporation 82801FB/FBM/FR/FW/FRW (ICH6 Family)
High Definition Audio Controller (rev 04)
        Subsystem: ASUSTeK Computer Inc. Unknown device 1173
        Flags: bus master, fast devsel, latency 0, IRQ 225
        Memory at febf8000 (64-bit, non-prefetchable) [size=16K]
        Capabilities: [50] Power Management version 2
        Capabilities: [60] Message Signalled Interrupts: 64bit+ Queue=0/0
Enable+
        Capabilities: [70] Express Unknown type IRQ 0