[Pardus-kullanicilari] Bilinmeyen disk bölümü

Kaan Göktaş kaangoktas at silivrihaber.net
7 Kas 2006 Sal 22:32:52 EET

Tüm liste üyelerine iyi akşamlar.

Alpha3 03.11.2006 sürümü kullanıyorum. Bilgisayarımda iki harddisk var.
Birinin bir bölümünde alpha3 diğerinde zorunluluk gereği (quark express
linuxta çalışsın zafer çığlıkları atarak windowsa format atacağım)
windows var. diğer harddisk ise 250 gb lık depo olarak kullanılıyor.

Alpha3' ü cd'den kurdum. Daha önce Cebit sürümü kullanıyordum. Bir
hatadan ötürü Cebit sürümü çalışmamaya başladı ve silip tekrar kurdum.
Bu esnada önceden ext3 biçiminde olan 250' lik depo hdd görünmemeye
başladı.

Sistem kurulumunda 250' lik hdd "bilinmeyen" formatta görünüyor. Cebit
hiç tanımıyor. Alpha3 ise system ekranında görüyor ancak mount etmiyor.
Gparted yazılımı da harddiski görmesine rağmen bilinmeyen dosya formatı
olarak gösteriyor.

Depo içindeki bilgiler (kullandığım alan yaklaşık 120 gb idi) HAYATİ
önemde benim için. 10 yıllık bir gazete / fotoğraf arşivinin önemini
tahmin edebilirsiniz.

Bu harddiski içindeki bilgileri yitirmeden nasıl mount eder veya
tanıtırım. Sadece read edebilecek duruma gelsem yedeklerimi alsam yeter.

Her soruna çözüm bulan listenin buna da kayıtsız kalmayacağını umuyorum.

Saygılar

Kaan GÖKTAŞ
SH Dijital Yayın Kurulu Başkanı