[Pardus-kullanicilari] Grub Hakkýnda Soru ve Öneri...(Sorunu hallettim bilginize)

Taki Cakiroglu takicakb at gmail.com
28 Mayýs 2006 Paz 04:43:48 EEST

2006/5/28, Taki Cakiroglu <takicakb at gmail.com>:

> Merhaba ArkadaÅŸlar
>
> Öncelikle Linux ile aram pek iyi değil, yavaş yavaş öğreniyoruz işte :)
> Bu yüzden pot kırarsam acımayın kırın kafamı gözümü :))
>
> Disk durumum ÅŸu;
> Primary Master Windows diski (hda1)
> Secondary Master Pardus diski (hdc1)
> Grub Secondary Master diskin MBR ına kurulu
>
> Şimdi benim problemim şu; Pardusu bir kaç sefer kurdum, normalde kurulum
> sonrasında
> tüm disklerdeki tüm partisyonlar için gruba kayıt veriyordu ama ben son
> pardus kurulumumda
> [...]

Grub dosyam aşağıdaki gibi oldu, şu an bir problemim yok.
Ama Primary Master disk Linuxta hda olarak gözükürken Grubta hd1 oluyor
        Secondary Master disk Linuxta hdc olarak gözükürken Grubta hd0
oluyor nasıl oluyor anlamış değilim.
Kurulumdan sonra diskin portunu değiştirdiğimden olabilir mi? Bir sakıncası
varmıdır acaba.

Grub satırlarını editlerken aklınızda olsun mutlaka ve mutlaka tab tuşunu
kullanın (konsolda olduğu gibi komutu tamamlamak için)
ben PrimaryMaster ın hd0 olduguna şartlanmışım "rootnoverify (hd1" + tab
yapınca jeton düştü

Herkese iyi geceler, iyi uykular hatta hayırlı sabahlar
04:44

//////////////////
menu.lst//////////////////////////////////////////////////////////////////////////
default 1
timeout 10
splashimage = (hd0,3)/boot/grub/splash.xpm.gz

title=  Pardus 1.0
root (hd0,3)
kernel (hd0,3)/boot/kernel-2.6.14.4-15 root=/dev/hdc4
video=vesafb:nomtrr,pmipal,ywrap,1024x768-32 at 60splash=silent,fadein,theme:pardus
CONSOLE=/dev/tty1    lang=tr quiet
initrd=(hd0,3)/boot/initrd-2.6.14.4-15

title= Windows (fat32) - hda1
map (hd0) (hd1)
map (hd1) (hd0)
rootnoverify (hd1,0)
makeactive
chainloader +1

title=MyTVTiyatro
root (hd0,0)
kernel (hd0,0)/boot/vmlinuz-2.6.15-chw-2 root=/dev/hdc1 lang=tr