[Pardus-kullanicilari] WMV Dosyası Aç (a)ma(ma)k..!

Harun ŞEKER sekerharun at linux-sevenler.org
27 Mayıs 2006 Cmt 18:08:09 EEST

Selamlar...

İsmail Bey'in güvenlik(!) sistemi yazarken kullandığı ünlem işaretine
özellikle dikkatinizi çekmek istiyorum! DRM denen teknoloji bir güvenlik
sistemi değil dijital kölelik sisteminin cicili bicili süslenmiş
halidir!  DRM ve benzeri şeyleri, nasıl tanıtıldıklarına bakarak çok
önemli şeylermiş gibi kabul eder ve kullanmaya başlarsak yakın zamanda
bilgisayarlarımızın bize değil başkalarına itaat etmeye başladıklarını
göreceğiz...

Mpeg, DivX, Mp3, OOG gibi biçimler varken WMA / WMV  ve benzeri
biçimleri tercih etmek, bir şekilde marka bağımlısı kalmak büyük bir
gaflettir. Bu durum DRM ile korunan şeyleri ilgili firmanın sistemleri
dışında başta GNU/Linux olmak üzere hiç bir sistemde kullanamayacaksınız
demektir. Bu durum, DRM kullanarak saklanan bir Word belgesini Open
Office ile açamayacaksınız anlamına da geliyor! Yani elinizdeki herşeyi
DRM teknolojisine emanet ettiğinizde ismi lazım olmayan bir firma
dışında alternatifiniz kalmayacak demektir. Sonrasında zaten dijital
köle olmuş oluyorsunuz. Belkide DRM kullanarak sakladığınız verilerinize
yarın, öbür gün kendiniz bile erişemeyebilirsiniz...

Bu konu ile ilgili olarak Richard Stallman tarafından yazılan
Bilgisayarınıza Güvenebilir misiniz?[1] makalesine bir göz atmanızı
öneririm! Belki Özgür Yazılımların neden önemli olduğu konusunda yeni
fikirler ediniriz...

[1] http://www.belgeler.org/howto/bilgisayariniza-guvenebilir-misiniz.html

Saygılarımla...
Harun ŞEKER