[Pardus-kullanicilari] 2 kucuk soru

Eren Turkay turkay.eren at gmail.com
16 Mayıs 2006 Sal 16:10:45 EEST

Salı 16 May 2006 10:46 tarihinde, Hüseyin ALKAN şunları yazmıştı:
>             Şuan pardus internet bağlantısında değil. Bunu nasıl internet e
> dahil edebilirim. Ne yapmam gerek.

Modemin router'li ise ve TASMA ile sorunun çözülmediyse konsoldan " ifconfig "
komutuyla elle yapılandırabilirsin. İp bilgilerini bilmiyorum ancak bende
olan ayarları sana söyleyeyim.
Önce komutu kullanabilmek için root olman gerekiyor. " su " ile root ol.

$ ifconfig eth0 10.0.0.7 netmask 255.0.0.0 broadcast 255.255.255.0
$ route add default gw 10.0.0.2

burada 10.0.0.7 benim network içindeki ip adresim. netmask broadcast bilgileri
orada. route komutunda yaptığımız başlangıçta gateway olarak modemimi
gösterdim. 10.0.0.2 network içindeki modemimin ip adresi.

Komutları kendine göre düzenle büyük ihtimalle sorunun çözülür. İnternetin
çalışıp çalışmadığını oğrenmek için;
$ ping -c4 www.yahoo.com
komutunu yazabilirsin.

Kolay gelsin.