[Pardus-kullanicilari] SpeedTouch

Mert Uzbaşlı mert at bunalmis.com
6 Mayıs 2006 Cmt 17:47:18 EEST

Gizli Gipgizli wrote On 06-05-2006 17:06:
> Merhaba
> SpeedTouch 330 Modemimi Pardusa tanıtmak istiyorum.Kısacık mesaj
> yazdım tükendim artık.Pardus iletişim adresinede özel bir paket
> hazırlaması konusunda mail yolladım bizim için.
> Kernel derlemeymiş,bir sürü ayar kod acemi bir kullanıcı olarak
> diyecem kullanıcı bile deilim daha bana özelden bu konuda destek
> vericek biri varmı.
> İyi günler.

Hevesle Pardus kullanmak istiyor olmanız çok güzel. Ancak donanım satın
alırken linux ile uyumluluğunu araştırmadan aldığınız donanımları
çalıştırmak için basit bir kullanıcıdan daha fazlası olmanız ya da
Pardus ekibi bu konuyu sizin için çözene kadar beklemeniz gerekir. Ben
bile yaklaşık 3 sene Alcatel Speedtouch USB modemi çeşitli linux
dağıtımları ile zar zor ve kabuslar görerek kullanmama rağmen sonunda
pes edip ethernet bağlantısı olan bir modem aldım. (Alcatel'e sorarsanız
modem linuxda çalışıyor, ama nasıl çalıştığı kısmı gerçekten düşündürücü)

Özetle, özellikle birçok alternatifi olan donanımlardan alırken satıcıya
linux ile çalışıp çalışmayacağını sorun. Eğer bilmiyorsa, çalışmaması
durumunda değiştirme güvencesini alarak alışveriş edin. Sonra da
bilgisayar kullanmanın keyfine varın.

Son olarak, listeyi takip eden herkesin bilebileceği gibi adı geçen
donanımın Pardus'ta fazladan efor harcamadan çalışması için gerekli
çalışmalar sürüyor ve sorun çözüldüğü zaman bundan mutlaka haberiniz
olur. Dediğim gibi o modemi _herhangi bir dağıtımda_ kullanabilmek için
sıradan kullanıcıdan biraz fazlası olmak gerekiyor ki siz daha kullanıcı
bile değilim demişsiniz. Bu durumda tek seçeneğiniz 1.1 için dua etmek
oluyor sanırım.

İyi günler