[Pardus-kullanicilari] Touchpad ve Ksynaptics

Ekin Meroglu ekin at fisek.com.tr
24 Mar 2006 Cum 16:58:16 EET

Merhaba,

On Wednesday 22 March 2006 19:23, Echo wrote:
> Selamlar,
>
> 	Notebook'umda Touchpad'in kullanımında sıkıntılarım
> bulunmaktadır.Touchpad'im düzgün çalışmaktadır ancak ince ayarlarına
> müdahale edemediğimden dolayı soru ve önerim olacaktır.

Bu tip ince ayarlar icin http://www.pardus-wiki.org/index.php/NASIL:TouchPad
belgesinden yararlanabilirsiniz..

> Touchpad'i kullanıma kapatmak
> Touchpad'i tıkladığımda dosyaları açmayı iptal etmek - (touchpad butonları
> yeterli olmakta , touchpad'in tıklama yapması sinir bozmaktadır)

xorg.conf'ta ilgili bolumde

Option "TouchpadOff" "X"

X icin :
              0   Touchpad acik
              1   Touchpad kapali
              2   Sadece tiklama ve kaydirma kapali, touchpad acik

degerlerini kullanarak istediginiz ayari yapabilirsiniz.

> Araştırdığım kadarıyla xorg.conf'umun içine bir takım müdahaler yapmadan
> touchpad'ımın ayarlarına hükmedememekteyim.Pardus'umda Tasma/Çevre
> birimlerinden Fare sekmesinde standart fare özellikleri
> bulunmaktadır.Net'de bulduğum kadarıyla KDE'nin Ksynaptics'i Touchpad
> üzerinde oldukça güzel kontrolleri sağlamaktadır.
> http://www.kde-apps.org/content/show.php?content=17286
>
> Acaba Pardus içerisinde Ksynaptics veya buna benzer bir kontrol aracı
> varmıdır? Eğer yok ise 1.1 için böyle bir uygulama düşünülmekte midir?

Ksynaptics pardus gelistirme deposu icinde mevcut. Tahminen bu paketler
yakında pisi-KGA ile ulasilabilir olacaklar ve Pardus1.1 ile gelecekler. O
yuzden tavsiyem, pardus-wiki'deki belge ve yukaridaki eklemeler isinizi
gorururse ve derleme - paket olusturma gibi islemlerde cok tecrubeli
degilseniz, bu paketlerin derlenmis paket olarak yayinlanmasini beklemeniz
olacak.. Ama hayir ben ogreneyim derseniz, root olarak :

# pisi it system.devel (daha once hicbir paket derlemediyseniz gerekir.)
# pisi build
http://svn.pardus.org.tr/pardus/devel/applications/hardware/libsynaptics/pspec.xml
# pisi it libsynaptics-0.14.4d-2.pisi
# pisi build
http://svn.pardus.org.tr/pardus/devel/desktop/kde/ksynaptics/pspec.xml
# pisi it ksynaptics-0.3.1-2.pisi

komutlari ile ksynaptics'i sisteminize kurabilirsiniz. Ksynaptics'in sorunsuz
calismasi icin xorg.conf'ta ilgili bolumde

Option     "SHMConfig"	"on"

mutlaka olmalidir.

--
Iyi Calismalar;
Ekin Meroğlu
ekin at fisek.com.tr
Ankara : 0.312.3857026  /  Istanbul : 0.216.4284693