[Pardus-kullanicilari] Linux değil, Linüks

Yasin Kýlýçdere tyasink at yahoo.com
23 Mar 2006 Per 05:43:09 EET

slmlar,

insanlar türkiye'ye turkey diyorlar diye kıyameti koparıyoruz.
o zaman linux'a da linüks demeyelim bi zahmet =)
amacım kalp kırmak değil lütfen yanlış anlamayın,
internet ortamında yanlış anlaşılmalar olup tatsız tartışmalar çıkabiliyor.
sadece komik geldi bana fikrimi belirteyim dedim.
düşünsenize gazetelerde riçırt bilmemkim fln yazdığını =)))

gurubun amacına ters bir mail trafiği başlayacak gibi, hadi hayırlısı :Pp

selametle.

Yasin KILIÇDERE
Bilkent Bilg. Müh - 3

can_linux <can_linux at superonline.com> wrote: Perşembe 23 Mart 2006 01:18 tarihinde, Hayrettin KÖROĞLU şunları yazmıştı:
> Bir Amerikan vatandaşı olduğunuzda ve "Şirin" ismini yazmaya çalıştığınızda
> ne yaparsınız? Malum, "Ş" harfi Tarzanca'da mevcut değil. O zaman "Shirin"
> gibi bir şekle sokmaz mısınız? Bizim de ABC'mizde x karakteri mevcut
> olmadığına göre okunduğu gibi yazmak en mantıklısı. Yani kısacası Linux
> deÄŸil de LÄ°NÃœKS...
>
> Dilimize bizler sahip çıkmazsak Vin kullanıcıları hiç çıkmaz. Hadi bakalım
> kolay gelsin...

Selam,

Yabancı özel isimlerin yazılış kurallarını tartışamam çünkü bildiğim kadarı
ile sizin mantığınızı takip edenler de var.Ancak okunduğu gibi yazacaksanız,
Linus bey bu sözcüğü linuks şeklinde telaffuz etmiş dinlediğim kadarı ile,
Linüks değil.