Re: [Pardus-kullanicilari] Re: [Duyuru] Test deposu kullanıma açıldı

Deniz Ogut kdenizogut at gmail.com
16 Mar 2006 Per 14:07:28 EET

Merhaba Arkadaşlar,

Mesele aydınlandı ama bu konuya dahil üç hususu daha
sormama/belirtmeme izin verin lütfen:

1- S. Çağlar Onur'un bu listede bir soruya verdiği yanıtla birlikte,
devel deposunu kullanmanın, geliştirici olmayan sıradan kullanıcı için
sadece gereksiz değil aynı zamanda tehlikeli/zararlı
olduğu/olabileceği ortaya çıktı. Bu durumda, benim gibi ilk
güncellemelerini (belki bir miktar yeni paket kurulumunu) PİSİ'de
öntanımlı gelen devel deposunu kullanarak yapmış olanların muhtemel
durumu nedir? Ben (biz?) elimdeki sistemi zaten "bozmuş" olabilir
miyim? Pardus'u silip yeniden yüklemem de dahil herhangi bir önerisi
olan var mıdır? Şimdiden sonra çıkması muhtemel aksaklıklar zaten bu
yapılmaması gereken harekete (devel'den güncellemek) bağlı
olabilecekse, ne kendimi ne bu gibi mecralarda soru sorup yanıt
beklediğim kişileri lüzumsuz sıkıntılara sokmayıp sistemi baştan
kurayım. (Sistemimde şu anda da bir iki tanesi önemli gibi duran bir
miktar aksaklık var, o yaptığım devel güncellemesi hatasından mı
kaynaklanıyor acaba diye düşünüyorum bunlar ve bunlar için mevcut
kurulumum çerçevesinde çözüm aramak bile içimden gelmiyor iki gündür.
Öyle ya, işi temelden bozmuşsam zaten, ne diye uğraşmalı pirinç
ayıklar gibi. Yeniden yüklerim o koşulda.)

2- Ben devel deposunun değil pardus-1.0 deposunun kullanılması
gerektiğini el yordamıyla -biraz da tesadüfen- bulmuştum Web'deki
Pardus odaklı gezinmelerimde. Yeniden baktığımda da görüyorum ki, her
tarafta ...pardus-1.0... yapın denmiş. Şimdi ise, bu işte de bir
değişiklik var, pardus-1.0 deposu değil pardus-1 (sonunda nokta ve
sıfır olmadan) deposunun kullanılması söyleniyor. (Elbette test
deposunu tercih etmeyecekler için, orayı tercih edeceklerin yapması
gereken belli). Küçük gibi görünen bu fark dikkatinden kaçabilecek
arkadaşlar için belirtiyorum bunu.

3- Bazı başka Linux dağıtımlarının web sitelerindeki açıklama
bölümlerinde dikkatimi çekti: "melez" yükleme/güncelleme gibi
şeylerden söz ediliyor. Yani bazı şeyleri bir depodan, bazı başka
şeyleri bir diğer depodan almak gibi. Yetkili arkadaşlar Pardus için
"aynı anda hem pardus-1 hem test deposu olmasın listenizde, birini
silip diğerini yazın" diyor; bu çok açık. Peki şuna ne söylenebilir:
pardus-1 deposunu yazdım listeme; buradan güncellemelerimi yaptım. Ama
merak ettim test deposunda neler olduğunu. Depo isim/adresimi
silip-ekleme yöntemiyle test'e çevirdim. Orada bir iki şey hoşuma
gitti. Aldım onları. yine silip-ekleme yöntemiyle depomu pardus-1'e
çevirdim. İşime gücüme devam ettim. Bu mümkün mü? Yani diyelim ki, ben
o kadar gözü kara veya testçi bir kişi değilim ve ağır olsun güvenli
olsun mantığıyla esasen kararlı pardus-1 deposundan yol alıyorum ama
Firefox "hastasıyım" ve test deposunda bunun yeni sürümünün
olduğunu/olabileceğini hissettim. Yukarıdaki gibi değiştir-al-eskiye
değiştir yöntemini uygulamam mümkün müdür, mümkünse bunun faydaları ve
sakıncaları nelerdir?

Sabrınızı zorlamadığımı umarım.

Selam ve sevgilerimle,

K. Deniz Öğüt