[Pardus-kullanicilari] Windows pardus suse

hüseyin bilen bilenhuseyin at hotmail.com
15 Mar 2006 Çar 15:18:12 EET

Sayın İhsan Haluk Akın arkadaşım
grub yazılımına tahmin yürüterek Lapis forum daki komutlar ile Suse Grub
komutları kombinasyonundan sonra Pardus ikonu sol üst köşede oluşup açılış
başlıyor 40-50 satır sonra duruyor yukardan aşağı sırası ile USB ACPI
Satırının altında VFS satırı şöyle yazıyor
VFS:Cannot open root device "<NULL>"or unknown-block (8,2)
       Please append a correct "root="boot option bir alt ve son satırda ise
kernel panic-not syncing: Unable to mount root fs on unknown-block(8,2)
yazıp durşa geçiyor makineyi riset ettikten sonra açılış başlayıp grub
tekrar karşıma çıkıyor win xp ve suse ye girbiliyorum
Sesu 10.0 içindeki Pardus grub son hali şöyle
1)
    title Pardus 1.0
    root (hd0,1)
    kernel/boot/kernel-2.6.14.4-15
root=/dev/(hd0,1)video=vesafb:nomtrr,pmipal,ywrap,1024x768-32 at 60
    splash=silent,fadein,theme:pardus CONSOLE=/dev/tty1 lang=tr quiet
    initrd(hd0,1)/boot/initrd-2.6.14.4-15
2)
    title Pardus 1.0
    root (hd0,1)
    kernel/boot/kernel-2.6.14.4-15 root=/dev/(hd0,1)=0
resume=/dev/(hd0,1)splash=silent showopts
    initrd/boot/initrd
Her iki şekliylede yukarıda belirttiğim satıra kadar açıyor ve jernel panic
satırını yazarak duruyor
Linux bilgim hiç yok ve acemiyim kurban bayramından bugüne ufak ufak
öğrenmeye çalışıyorum ama yolun başında olduğum için suse kuralı 11 inc gün
gruba pardus u dahil edemedim.Yardım ve önerileriniz için şimdiden teşekkür
ederim Saygılar